برگزاری نوزدهمین رویداد طرح رصد در منطقه ۱۹

نوزدهمین رویداد طرح رصد در منطقه ۱۹ با حضور شهردار منطقه، رئیس و نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران و نماینده این طرح در کمیسیون برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در ابتدای این برنامه مسئولین حاضر بصورت میدانی از مسائل اساسی این منطقه در محلات شکوفه، خانی آباد، شریعتی، عبدل آباد، شهید کاظمی، نعمت آباد، بهمنیار، بوستان ولایت، خلازیر و کوره های آجرپزی بازدید کردند و پس از آن نیز طی نشستی در سوله مدیریت بوستان ولایت به بررسی مسائل احصاء شده در بازدید و مشکلات محلات پرداختند.
در این نشست که با حضور معاونین و مدیران شهرداری منطقه، شورایاران و نیز میزبانی از سرپرست ستاد شورایاری ها و جمعی از معتمدین و نخبگان محلات برگزار شد، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار دلها، بر مسئولیت پذیری و اخلاص در خدمت به شهروندان با الگوگیری از این شهید بزرگوار تأکید و اظهار کرد: طرح رصد گامی مهم برای احصاء مسائل مناطق و تسریع در رسیدگی و کسب رضایت شهروندان محسوب می شود که به منظور حل این مشکلات درصدد هستیم آن ها را در اولویت تأمین اعتبار در پیش بینی بودجه سال آینده، قرار دهیم.
او وجود برخی از پتانسیل های منطقه همچون بوستان ولایت و کوره های آجرپزی را فرصتی برای سرمایه گذاری دانست و خواستار استفاده بهینه از این ظرفیت ها برای رفاه حال شهروندان منطقه شد.
میثم مظفر نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه با اشاره به لزوم انجام کارهای بنیادی در مناطق جنوبی در راستای توسعه یافتگی این مناطق اظهار کرد: به همین منظور می توانیم با بازنگری در طرح تفصیلی و قوانین شهرسازی و نیز ایجاد تغییرات در پهنه بندی ها، به حل مسائل موجود کمک کنیم که نتیجه این اقدام تبدیل منطقه ۱۹ به پایلوت کارگاه تحول زندگی در شهر خواهد بود.  
او به توجه ویژه شهردار تهران به مناطق جنوبی در بودجه سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: با توجه به فرصت های سرمایه گذاری منطقه ۱۹ درصدد هستیم تا با نگاه حمایتی به این منطقه در راستای تحقق عدالت اجتماعی و توسعه آن گام برداریم.  
مهدی هدایت شهردار منطقه در ادامه این جلسه به موضوعات عمده این منطقه شامل مسائل مربوط به موقوفه مروی، کوره های آجرپزی، خلازیر و بازتعریف بوستان ولایت پرداخت و خاطرنشان کرد: اقتصادی کردن و ساخت و ساز در این منطقه با توجه به وجود بافت های فرسوده و ریزدانگی در اولویت پیگیری و اقدامات اجرایی قرار دارد.
او احداث بیمارستان را از دیگر موضوعات اساسی و مطالبه عمومی شهروندان این منطقه عنوان و بیان کرد: در همین راستا نیز زمین مناسبی به اجرای این پروژه اختصاص یافته که بزودی با موافقت شهردار تهران به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده می شود.
طی این جلسه نخبگان، شورایاران و مدیران محلات منطقه نیز به طرح درخواست ها و مطالبات عمومی محلات خود پرداختند و خواستار مساعدت برای رفع آن ها شدند.
 

۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 16321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =