اجرای نمایش خیابانی در معابر منطقه ۸

شهرداری منطقه ۸ همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت بانوی دوعالم و دومین سالگرد شهادت سردار مقاومت حاج قاسم‌ سلیمانی، برای نخستین بار نمایش‌ آئینی "مسیر" را به مدت پنج شب در میادین و بوستان‌های سطح محدوده به اجرا در می ‌آورد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۸؛ فاطمه تنهایی شهردار منطقه با اعلام این خبر اظهارداشت: اجرای این نمایش با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری محلی منطقه ۸ است و از تاریخ ١٢ تا ١۶ دی ماه در میدان نبوت، بوستان‌های تسلیحات، فدک و کوثر برگزار می شود.

او ادامه داد: شهرداری منطقه۸ با هدف گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا و ایثارگران این سرزمین و سرباز انقلاب و سرور شهدا شهید سلیمانی، نخستین  نذر حاج قاسم خود را با اجرای نمایش آیینی مسیر، به مدت پنج شب روی صحنه می‌برد.

تنهایی افزود: در این‌ نمایش خیابانی شهروندان منطقه۸ روایتی صامت را از شهادت حضرت زهرا (س) نظاره خواهند کرد و در طول سی‌ دقیقه با تلفیقی از آیین دمام‌زنی و فرم ، قصه شهادت صدیقه کبری (س) و شهادت سردار دل‌ها و همه شهدا و همچنین اتحاد و همبستگی مردم ایران به تصویر کشیده می‌شود.

شهردار منطقه ۸ تهران خاطرنشان کرد: نمایش آئینی "مسیر" طبق برنامه اعلامی در ساعات ١۶ و ١۸ برگزار و آخرین اجرا روز شانزدهم دی ماه در موکب حبیب وطن به آدرس شرق به غرب خیابان انقلاب ، تقاطع خیابان دانشگاه ، جنب ایستگاه دوچرخه بیدود خواهد بود.

۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
کد خبر: 16358

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =