شوراها نقطه اتصال دستگاه های اجرایی به مردم/ لزوم استفاده از ظرفیت‌ها برای ایجاد پیوستگی با نهادها

شهردار پایتخت گفت: در مدیریت شهری اقتضائات و امکاناتی داریم که می‌توانیم در اختیار شورای عالی استان ها قرار دهیم تا تفاوت این دوره نسبت به ادوار گذشته این نهاد به ظهور برسد.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در نشست منتخبین شورای عالی استان ها که امروز سه شنبه ۱۴ دی ماه در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) و دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت:بسیار خوشنود هستم که در جمع شما بزرگواران هستم و برای قبول مسئولیت شما تبریک ویژه عرض می کنم و امید است شورای عالی استان ها برای پیشبرد اهداف مد نظر کمک کند.

شهردار تهران با اشاره به رشادت های شهید سلیمانی افزود: اگر به بنده بگویند چرا حاج قاسم، حاج قاسم شد؛ پاسخ می دهم حاج قاسم شدن راحت است به شرطی که فرد بپذیرد بندگی خدا را بکند، تابع انبیا، امامان و ولی فقیه و خادم و نوکر مردم باشد و هر فردی که این ۳ ویژگی را بپذیرد و داشته باشد می تواند حاج قاسم شود که این موضوع در مقام بیان راحت اما در عمل سخت و دشوار است.

زاکانی ادامه داد:بعد از دفاع مقدس بودند برخی از افراد موفق در دوره دفاع مقدس که به دنبال سیم و زر دنیا رفتند اما حاج قاسم در کمین شهادت نشست و با فهم و کمال بالای خود توانست ۲سال پیش به این فیض برسد و امیدوارم مسیری را طی کنیم که قله آن حاج قاسم است.

وی بیان کرد: یکی از ویژگی هایی که سبب می شود یک فرد حاج قاسم شود و مرد و زن نیز نمی شناسد، این است که فرد ابتدا جایگاه خود را بشناسد و تلاش کند به بهترین نحو در آن جایگاه نقش آفرین باشد.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه نظام اسلامی امروز نیازمند کارامدی و الگوسازی است، افزود: اگر از بعد عدالت، آزادی، معنویت و پیشرفت بخواهیم شرایط را بسنجیم، امروز از ایده ال ها عقب هستیم و از این بعد در نظام اسلامی مردم نقشی ممتاز دارند.

زاکانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران ۳قدرت دین، قدرت رهبری دینی و قدرت مردم در انقلاب اسلامی را عیان کرد، ادامه داد: مردم باید قدرت عمل پیدا کنند و در زمینه شوراها این اقدام شدنی است و شورای عالی استان ها به عنوان چکیده و شالوده اساسی نقشی ممتاز تری می تواند در این زمینه ایفا کند.

وی بیان کرد: نکته دیگر که باید به آن توجه شود این است که دستگاه های اجرایی باید خیلی از امورات خود را به متن جامعه و مردم محول کنند که نقطه اتصال آن شوراهاست و زمانی که خواسته ای از شوراها داریم باید وجه همت بالاتر برود تا بتوانند کارکردها را دنبال و نواوری و خلاقیت داشته باشند.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه شهرداری تهران دارای امکاناتی است که خود را مکلف می دانیم خدمتگزار باشیم، افزود: افتخار می کنیم ظرفیت های مدیریت شهری به ویژه در حوزه برنامه ریزی و مطالعات که در این دوره نگاه جدیدی بر آن است را به سمت شورای عالی استان ها سوق دهیم و از این نهاد پشتیبانی کنیم و لوکومتیو فکری اثر گذار را در اختیار و خدمت شورای عالی استان ها قرار دهیم.

زاکانی با اشاره به حضور مستمر خود در جلسات هیات دولت ادامه داد: نکته دیگر این است که بتوانیم از ظرفیت خود برای پیوستگی بیشتر با دستگاه ها ایجاد کنیم و اقتضائات و امکاناتی داریم که می توانیم در اختیار شورای عالی استان ها قرار دهیم تا تفاوت این دوره به ادوار گذشته این نهاد به ظهور برسد.

وی بیان کرد: انشالله دست در دست هم دهیم و شرایط را به سمتی ببریم که شورای عالی استان ها به درجه رفیع و جایگاه واقعی خود برسد؛ ‌این نهاد تنها یک عنوان نباشد و همه از آن استفاده کنند که این موضوع می تواند به جبهه انقلاب کمک کند.

شهردار تهران با تاکید مجدد بر اینکه با تمام وجود و امکانات در خدمت شورای عالی استان ها هستیم، افزود: امیدواریم بتوانیم به سمتی حرکت و کمک کنیم که شورای عالی استان ها بتواند حق و حقوق اساسی خود را برای خدمت به مردم به دست بیاورد که اگر این نهاد نتواند در هر خطه ای از کشور نقش ویژه ایفا کند حذف خواهد شد. برای ما مهم است دست به دست هم دهیم و راه را باز کنیم.

انتهای پیام/

۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 16370

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =