بهره‌برداری از ۲۴ ایستگاه مترو در منطقه ۵ در سال‌های آتی

مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: ۲۴ ایستگاه در منطقه ۵، طی چند سال آینده به تدریج به مرحله بهره برداری رسیده و در خدمت شهروندان قرار خواهد گرفت.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی منطقه ۵، علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران، با بیان اینکه از سنوات گذشته تلاش گسترده ای برای توسعه خطوط مترو در غرب تهران به ویژه منطقه ۵ شده است، اظهار داشت: در طراحی هایی که برای تکمیل شبکه حمل و نقل ریلی شهر تهران انجام شده، خطوط مختلفی در منطقه ۵ در خدمت شهروندان خواهند بود.

او افزود: توسعه غربی خط ۴ متروی تهران با ۴ ایستگاه در منطقه ۵ در دست احداث و تکمیل است. خط ۶ نیز، ۷ ایستگاه در منطقه دارد که در حال تکمیل آن هستیم. ۳ ایستگاه از خط ۷ متروی تهران نیز در منطقه ۵ قرار گرفته است. ۵ ایستگاه از خط ۱۰ مترو نیز در این منطقه قرار دارد که عملیات آن از ابتدای امسال از منطقه ۲۲ آغاز شده و به زودی در منطقه ۵ نیز شروع خواهد شد.

امام با بیان اینکه خط ۹ از خطوط جدید نیز ۵ ایستگاه در منطقه ۵ دارد، ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده در نظر داریم که در این دوره از مدیریت شهری با اولویت بندی، عملیات اجرایی ۵ ایستگاه از خط ۹ در منطقه ۵ آغاز شود. 

مدیرعامل متروی تهران در پایان تاکید کرد: در مجموع ۲۴ ایستگاه در منطقه ۵، طی چند سال آینده به تدریج به مرحله بهره برداری رسیده و در خدمت شهروندان قرار خواهد گرفت. افتتاح این ۲۴ ایستگاه قطعا منشأ تحول قابل توجهی در بهره مندی مردم خوبمان از شبکه حمل و نقل پاک خواهد بود.

۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
کد خبر: 16412

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =