برگزاری مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در منطقه ۱۰

آیین بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با حضور سردار رحیم نوعی‌اقدم، همرزم شهید والامقام در منطقه ۱۰ برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، در این آیین با شکوه و معنوی جمع کثیری از خانواده‌های معظم شهدا، شهروندان ولایی و شهید پرور منطقه، محمد آخوندی، سید احمد علوی و مهدی پیرهادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، رضا شرفی شهردار منطقه ۱۰، سرهنگ بالیده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مقداد، محمدرضا ارغوانی رییس آموزش و پرورش منطقه، جمعی از علما، روحانیون و اعضای شورایاری محلات حضور داشتند.

رضا شرفی شهردار منطقه ۱۰ در این مراسم در سخنانی به رشادت‌ها، دلاوری‌ها و افتخارات در عرصه رزم، حفظ کیان نظام جمهوری اسلامی و مراقبت از مرزهای ایران اسلامی در دوران هشت سال جنگ تحمیلی و نقش موثر سردار سلیمانی در عرصه اجتماعی با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری در جذب حداکثری، اشاعه فرهنگ بسیجی و مکتب شهادت‌طلبی و تکریم و تعظیم خالصانه خانواده معظم شهدا اشاره کرد و از او به عنوان یک الگو در حوزه‌های مختلف نام برد.

شرفی در ادامه با اشاره به حضور و فعالیت گروهک تروریستی داعش به رهبری استکبار جهانی علیه اسلام و شعائر اسلامی گفت: حاج قاسم به عنوان فرمانده سپاه قدس به همراه بسیج نیروهای مردمی به دفاع مردم سوریه و عراق و صیانت از حریم حرم مطهر ائمه معصومین پرداختند و در دنیا به شهدای مدافع حرم شهره شدند و برگ زرین دیگری در کارنامه سردار رشید و توانمند ما رقم خورد.

او با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر این که امروز نام شهید سلیمانی بسیار خطرناک‌تر از سردار سلیمانی برای دشمنان است، گفت: امروز مکتب سلیمانی که در ادامه مکتب شهدا است با تاکید بر صداقت، بصیرت، شجاعت، شهامت، حمایت و پشتیبانی از ولایت فقیه، اشاعه روحیه بسیجی و شهادت طلبی دارای پیروان میلیونی جوانی است که با عنایت خداوند متعال هر روز به تعداد این پیروان از نقاط مختلف جهان به این مکتب اضافه خواهد شد.

سردار "رحیم نوعی‌اقدم" همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در این آیین گفت: بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی "قاسم مکتب است او فرد نیست" و با این که دو سال از شهادت دردانه قهرمانمان گذشته، متاسفانه هنوز نسخه‌ای که بتوانیم به دانش آموزان، نوجوانان، جوانان، اساتید، علما، اصناف، خواهران و برادران و آحاد مردم بدهیم که بخواهند مثل حاج قاسم سلیمانی باشند، نداریم و باید در اتاق فکری درخصوص تعریف و توصیف و پیدا کردن مولفه‌های تشکیل‌دهنده مکتب سلیمانی کار کنیم.

او در ادامه مکتب قاسم سلیمانی را در سه محور مدیریتی، مقاومتی و تربیتی تقسیم کرد و گفت: حاج قاسم قهرمان خدایی بودنش بود و خداوند متعال او را قهرمان کرد و قهرمانی‌اش را از ایمان، باور، اخلاص، شهامت و شجاعنش به دست آورد. وی اهل بیتی بود و مسیرش مسیر اهل بیت بود و ولایت پذیری اعتقادی و اطاعت پذیری هسته‌ای داشت و در شناسایی دشمن در تمام سطوح مهارت بالایی داشت.

او در ادامه به نفی بروکراسی در مدیریت اشاره کرد و گفت: در مکتب حاج قاسم سلیمانی مردم، محور، ولی‌نعمت و صاحب نظام هستند که باید به آن‌ها خدمت شود.

سردار نوعی اقدم تکریم خانواده معظم شهدا را در مکتب قاسم سلیمانی امری ضروری تلقی کرد و یادآور شد: امنیت، معیشت و لحظه به لحظه زندگیمان را مدیون و مرهون خون شهدا هستیم.

سردار نوعی اقدم به حماسی بودن سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: در محور مقاومت، حاج قاسم نمی ترسید و شجاعت و نترس بود و نترس بودنش به دلیل اعتقادش به نصرت الهی بود، وی ایمان پایه، باورپایه و قرآن پایه بود و همیشه آرامش و  سکینه داشت و دلش به خدا قرص بود.

در پایان این مراسم از خانواده معظم شهیدان محمدرضا جبلی، عبداله باقری، سیدمهدی حسینی، حسین براتی، قاسم ابراهیمی، سید احمد فاطمی، جعفر حسینی و محمدجواد رستمی از شهدای مدافع حرم با اهدای لوح تجلیل بعمل آمد و نقاشی چهره حاج قاسم سلیمانی به رسم یادبود به سردار رحیم نوعی‌اقدم اهدا شد.

۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 16506

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =