اعتبارات حمل‌ونقل عمومی در لایحه بودجه کشور اصلاح می‌شود

شاکری با بیان اینکه برای توسعه حمل‌ونقل عمومی با مبالغی که در لایحه بودجه آمده است، کار بزرگی نمی‌توان در این بخش انجام داد، گفت: خوشبختانه با نشست‌های زیادی که در مجلس شورای اسلامی درباره تامین مالی شهرداری‌ها انجام شده، اصلاحاتی در این خصوص در حال انجام است.

اقبال شاکری عضو فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با اشاره به تامین منابع مالی شهرداری‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور بیان کرد: حمل و نقل عمومی شهر تهران، دارای عقب افتادگی تاریخی است و با مبالغی که در بودجه آمده است، کار بزرگی نمی‌توان در این بخش انجام داد.

او با بیان اینکه آنچه که در بودجه پیشنهادی آمده است، گرچه برای نگهداشت شرایط موجود بسیار ضروری است، اما کافی نیست، گفت: خوشبختانه با نشست‌های زیادی که در مجلس شورای اسلامی درباره تامین مالی شهرداری‌ها انجام شده، اصلاحاتی به نفع این موضوع در حال انجام است. در واقع اصلاحات قطعی شده است و به نفع حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری امیدواریم اتفاق‌های خوبی رخ دهد.  

مجلس، دولت و شهرداری تهران باید کاری اساسی در بخش حمل و نقل عمومی انجام دهند

این عضو مجمع نمایندگان استان تهران ادامه داد: مجلس، دولت و شهرداری تهران باید کاری اساسی و جامع در بخش حمل و نقل عمومی انجام دهند، با ارقامی که در بودجه‌های سالانه کشور لحاظ می‌شود، امکان تحقق توسعه ایستگاه‌های مترو و بدون آنکه خطوط جدیدی راه‌اندازی شود، تامین یک هزار و ۵۰۰ واگن مترو و پنج، ۶ هزار اتوبوسی که ناوگان حمل و نقل شهری کم دارد، وجود ندارد.

شاکری گفت: فراکسیون مدریت شهری با شهردار تهران نشست‌هایی داشته و در آن جلسات تاکید شد که باید وارد ارقام کلان شویم و از طریق کارهای تهاتر با دارایی‌های دولت چه در داخل و چه خارج از کشور تامین مالی انجام شود.

عضو فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با هماهنگی با بخش خصوصی می‌توان از منابعی که در داخل و خارج از کشور داریم و راکد مانده‌اند، استفاده کرد، تحقق این طرح را نیازمند این دانست که شهرداری تهران یک کارگروه قوی که حداقل در سابقه کاری‌شان کارهای کلان داشته باشند ایجاد کند تا بتوان از منابع بالقوه استفاده کرد.

با اصلاح بودجه نیز کار زیادی در حوزه حمل‌ونقل صورت نمی‌گیرد

به گفته او، در این بخش، دولت هم باید پای کار بیاید و بدهی‌های خود به شهرداری را از این طریق تهاتر کند. در غیر این صورت با اصلاح بودجه کار زیادی نمی‌توان انجام داد و فقط می‌توان کاری کرد که شرایط از این بدتر نشود.

شاکری گفت: تامین مالی برای تکمیل خطوط مترو، تامین واگن تامین اتوبوس دو کابین و تک کابین و جایگزین کردن تاکسی‌های فرسوده، باید خارج از بودجه باشد یا اینکه در بودجه فقط اجازه این کار صادر شود.

انتهای پیام/

۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
کد خبر: 16524

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =