بیست و یکمین جلسه از طرح رصد در منطقه۲۱ برگزار شد

با حضور پرویز سروری، نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، محمد آخوندی و میثم مظفر، رئیس و نائب رئیس کمیسون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، اعضای شورایاری منطقه، حسین کاشانی پور شهردار منطقه۲۱ و سایر مدیران منطقه ای؛ بیست و یکمین جلسه طرح رصد در منطقه۲۱ برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۱، حسین کاشانی پور شهردار منطقه در ابتدای این جلسه گفت: در تامین سرانه های خدماتی تمامی تلاشمان در مجموعه خدمتگزار شهرداری منطقه۲۱، بر این مهم متمرکز است تا برای شهروندان فهیم این بخش از تهران، شرایط و امکانات شهری را به بهترین و مطلوب ترین شکل ممکن فراهم کنیم.

او ادامه داد: ایجاد شهری آباد و پیشرو، همچنین داشتن شهروندانی مکرم و برخوردار، از جمله اصول مدنظر مدیریت شهری مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب و ایجاد آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی است. سعی بر این است تا زیرساخت ها و امکانات شهری در سطح تمامی محله های سیزده گانه منطقه۲۱ گسترده شود.

در ادامه این جلسه، زارعی معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی منطقه۲۱ ضمن معرفی اجمالی منطقه در توضیح موضوعات و چالش های منطقه گفت: شاخص مصوب برای تعیین و تامین سرانه های هفت گانه خدماتی، براساس جمعیت ساکن تعریف شده است. در منطقه۲۱ به نسبت شهروندان ساکن در آن، میانگین بودجه و همچنین مبحث سرانه ها متوازن نیست. امیدواریم با عنایت و نگاه ویژه شورای اسلامی شهر تهران این مهم برطرف شود.

او همچنین با اشاره به اهم اقدامات مدیریت شهری منطقه۲۱ در حوزه های مختلف افزود: در طرح تحول نگهداشت شهر، رتبه مطلوب و امتیاز مناسبی را دریافت کرده ایم. چالش های پیش روی پروژه های کوچک و بزرگ مقیاس احصاء شده، دستورالعمل های اجرایی خاص آن ابلاغ شده و با کمک سایر نهادهای متولی امر خدمت رسان در حال پیگیری است.

در ادامه این جلسه رضایی دبیر دبیران شورایاری منطقه۲۱ عنوان کرد: ساخت و سازهای متعدد و مجتمع های بزرگ متاسفانه بدون توجه به سرانه های هفت گانه خدماتی انجام می‌شود. باید با فرهنگ سازی از ظرفیت صنایع و کارخانجات در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی شرکتی شان بهره برد تا آنان نیز در رفع برخی از مشکلات شهری همراه مدیریت شهری باشند.

در ادامه اعضای شورایاری، نمایندگان جامعه نخبگی و فعالین اجتماعی منطقه  و محلات به بیان مشکلات و چالش های منطقه پرداختند و پیگیری موضوعات مطرح شده را از مدیران شهری و نمایندگان مردم تهران در شورای اسلامی خواستار شدند.

قول شهردار تهران برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی با کمک دولت

پرویز سروری نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در نشست طرح رصد گفت: تمام تلاش ما در دوره ششم شورا بر این نکته متمرکز است تا مسائل و مشکلات شهر تهران برطرف شود. در مبحث حمل ونقل عمومی و توسعه خطوط مترو همتی جدی و ملی طلب می شود. دکتر زاکانی شهردار پایتخت قول مساعد داده اند تا ناوگان اتوبوسرانی تا پایان سال با همراهی دولت با تزریق هزار دستگاه جدید، نوسازی و بهبود شود.

او ادامه داد: با طرح رصد که بسیار کارآمد است، حرکت های نمایشی به اتفاقات اجرایی و عملیاتی تبدیل شده اند. خوشحالیم که امروز مدیریت جهادی در شهرداری تهران حکم فرماست و انشاالله اتفاقات مبارکی در راه است. اقتدار امروز ما در خدمت صلح است.

سروری تاکید کرد: طرح رصد، بانک اطلاعاتی موثر و مفیدی را در نظام مدیریت شهری تهران دارد. با توکل به خداوند و با اولویت بندی پروژه ها، اقدامات مطلوبی صورت خواهد گرفت. پروژه های خرد و کلان براساس نیازهای کوچک و بزرگ شهروندان شکل می‌گیرند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: کارشناسان طرح رصد با دریافت گزارش ماهیانه ارسالی از سوی محله ها، روند انجام پروژهای و برنامه ها را پیگیری می‌کنند. مدیران اجرایی باید در صحنه عمل و میدان باشند. از منظر امام صادق(ع)، انسان خائن و ناکارآمد در یک جایگاه هستند.

او افزود: با طرح رصد، شورایاران از انزوا درآمده و با تمام قوا به عنوان بازوهای یاریگر مدیریت شهری و افکار خلاق و مولد به میدان عمل آمده اند. با حضور جناب آقای کاشانی پور شهردار منطقه۲۱ که از مدیران جهادی هستند، انشاءالله شاهد رقم خوردن اتفاقات و برنامه های خوبی خواهیم بود .

محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران هم در این جلسه گفت: در طرح رصد که از ابتدای دوره ششم شورا در دستورکار جدی قرار گرفت، مسائل و معضلات شهر تهران به صورت کامل مورد پایش و بررسی واقع شد. این پایش؛ ضمن به روز کردن بانک اطلاعاتی محله ها، باعث لمس مسائل شهر از نزدیک و بدون واسطه شده است.

او افزود: شورایاران، معتمدین محلی، ساکنین قدیمی هر محله، صاحبین اصناف، فعالین اجتماعی و اقتصادی و سایر افراد و چهره های تاثیرگذار در حین برگزاری جلسات طرح رصد، اطلاعاتی به روز و کارآمد را در اختیار مدیران ارشد شهری و شورای شهر قرار می‌دهند. از ظرفیت آنان می بایست به بهترین شیوه ممکن بهره برد.

آخوندی تاکید کرد: از جمله نکات مثبتی که در منطقه۲۱ شاهدیم، حضور فعال بانوان گرانقدر در تمامی عرصه ها اعم از اجتماعی، ورزشی، فرهنگی و اقتصادی است که می‌توانند با نگاه دقیق و تیزبین شان دست یاری به ما بدهند.

میثم مظفر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم گفت: حضور در منطقه۲۱ و این جلسه پربار بسیار نکات ظریف و دقیق را در اختیار ما قرار داد. پیوسته در جلسات صحن شورای شهر بر طرح رصد تاکید می شود و شخص آقای سروری بر پیگیری این موارد نیز تاکید ویژه دارند و خودشان متولی اجرای این طرح نوپدید هستند.

مظفر افزود: طرح رصد، فرصت مغتنمی را محقق کرده تا برنامه ریزی و نگاهی از پایین به بالا انجام پذیرد. شهروندان با انتقال درخواست ها و مطالبات  خود به دبیران شورایاری محله ها و مدیران هر محله، و شورایاران نیز با ارائه آن درخواست ها به مدیران ارشد شهری این چرخه را ایجاد کرده اند.

حسین کاشانی پور شهردار منطقه۲۱ در این جلسه گفت: از ابتدای حضورم در منطقه، با حضور در جمع نمازگزاران مساجد، از نزدیک با شهروندان فهیم محله های این بخش از پایتخت دیدار و گفتگو می‌کنم و شنونده درخواست های بحق آنان هستم.

وی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) فرمودند، اعتماد عموم مردم باید برگردد و این مهم جز با انجام کار صادقانه میسر نیست. شهروندان ما قدرشناس هستند و حتی اگر گام کوچکی از سوی ما در مسیر رفع مشکلات شهر برداشته شود، آنان می‌بینند و ابراز لطف می‌کنند.

کاشانی پور ادامه داد: باید سعی کنیم تا عدالت که سرلوحه فکری و پشتوانه مدیریتی ماست، به صورت واضح دیده شود. با کمک اعضای شورای محترم اسلامی شهر تهران و هم افزایی جدی، مسائل پیش روی شهر و شهروندان به لطف خداوند برطرف می‌شود.

لازم به ذکر است؛ تمامی دبیران شورایاری محله های ۱۳گانه و معتمدین محلی حاضر در جلسه رصد منطقه۲۱ به بیان درخواست ها و مشکلات محله های خود در حوزه های مختلف خدمات شهری، فصای سبز، حمل ونقل عمومی، تامین سرانه ها و ... پرداختند.

۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
کد خبر: 16574

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =