ضرورت تقویت جایگاه دبیران ستاد بحران در مناطق ۲۲گانه

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در جلسه هماهنگی با ستاد مدیریت بحران شهر تهران بر تقویت جایگاه دبیران ستاد بحران در مناطق تاکید کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، این جلسه به ریاست حسین نظری معاون شهردار تهران، با حضور علی نصیری سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و رضا محمدی مدیرکل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق برگزار شد.


معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تهران در این جلسه به مقوله بحران اشاره کرد و گفت: بحران امری ناگزیر در زندگی است و کمک به سایر انسانها در این شرایط در راس امور قرار می گیرد. به همین منظور، این امر مهم و حیاتی که با جان انسان ها سرو کار دارد باید به ستاد مدیریت بحران سپرده شود.

او با اشاره به تمرکز گرایی مدیریت بحران در سطح محلات افزود: امروزه کشورهای توسعه یافته بحران را محلی تر مدیریت می کنند که این امر موجب کاهش هزینه و انباشت تجربه در مدیریت بحران در سطح محلات می شود. به عنوان مثال الگوی مدیریت بحران کشور ژاپن محله محوری است .

نظری افزود: شهر تهران نیز با تشکیل ستاد دوام ، عملکرد قابل قبولی را در  بحث مدیریت بحران در سطح محلات انجام داده است، اما چیزی که بسیار مهم است استفاده حداکثری از پتانسیل محلات اعم از شناسایی نخبگان محلی ،استفاده از ظرفیت بسیج، درگیر کردن شهروندان با این مقوله، ایجاد رویکرد مسجد محوری و پرهیز از هرگونه امر موازی کاری در امر مدیریت بحران  است.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تهران در ادامه به نقش دبیران ستاد مدیریت بحران مناطق اشاره کرد و افزود: پرهیز از هرگونه سلیقه شخصی توسط مدیران شهری در انتخاب دبیران ستاد مدیریت بحران و دقت در انتصاب بر مبنای صلاحیت، توانمندی ، آموزش و ویژگی های شخصیتی، منجر به تقویت مناطق در امر مدیریت بحران خواهد شد که این مقوله امری بسیار لازم و حیاتی است.

نظری در پایان با اشاره به استفاده از ظرفیت ستاد مدیریت بحران در امر آموزش دبیران ستاد مدیریت بحران اذعان کرد: مطالب بسیار خوب علمی با موضوع مدیریت بحران در سطح بین الملل به نگارش در آمده که انتظار می رود مطالب بروز رسانی شده آموزشی در امر پدافند غیر عامل و مدیریت بحران در اختیار دبیران مناطق قرار گیرد. همچنین برگزاری نشست های فصلی منظم منجر به هماهنگی هرچه بیشتر دبیران ستاد مدیریت بحران با سازمان خواهد شد که خروجی آن در زمان وقوع بحران عیان خواهد شد.

انتهای پیام/

۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
کد خبر: 16607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =