۴۲ هزار هکتار جنگلکاری و کمربند سبز در خطر آتش سوزی قرار دارد

شهر: به گفته معاون فضای سبز سازمان بوستانها و فضای سبز شهرداری تهران؛ حدود ۴۲ هزار هکتار جنگل کاری و کمربند سبز در حدود مناطق شمالی و جنوبی تهران قرار دارد که همواره بخشی از آنها در معرض آتش سوزی قرار دارد.

به گزارش شهر؛ محمدرضا عظیمیان؛ معاون فضای سبز سازمان بوستانها و فضای سبز شهرداری تهران در این نشست گفت: حدود ۵۵ هزار هکتار فضای سبز در شهر تهران  وجود دارد که وظیفه حفظ و نگهداری آن بر عهده سازمان بوستان هاست.

او با بیان اینکه بحث آتش آتش سوزی سالهاست که مطرح است، افزود: در این باره در ۲۵ اسفند سال ۱۳۹۸ یک دستورالعمل ۶ ماهه از طرف سازمان بوستانها به مناطق ابلاغ شد و پس از آن در پانزدهم خرداد ۱۳۹۹ با همکاری سازمان آتش نشانی دستورالعمل جدیدتری با اقتباس از تجربه کشورهای خسارت دیده جهان به مناطق ۲۲گانه ابلاغ شد. حدود ۴۲ هزار هکتار جنگل کاری و کمربند سبز در حدود مناطق شمالی و جنوبی تهران قرار دارد که همواره بخشی از آنها در معرض آتش سوزی قرار دارد.
عظیمیان با اشاره به دو راهکار برای کنترل و مدیریت آتش سوزی ها، افزود: پیشنهاد شد که یک ستاد و اداره مشترک  در سازمان بوستان ها با همکاری سازمان آتش نشانی، سازمان محیط زیست و اداره کل منابع طبیعی درباره آتش سوزی های فضای  سبز تشکیل شود. 

او با بیان اینکه از پانزدهم اسفند هر سال موج اول رشد علوفه شروع می شود، گفت: در سالهای گذشته عده‌ای از دامداران پروانه چرا برای دام های خود دریافت می‌کردند و این علوفه به مصرف دام می‌رسید و بنابراین استعداد آن برای آتش سوزی کاهش پیدا می کرد. بر همین اساس با اداره کل منابع طبیعی مذاکراتی انجام شده که در صورت امکان بحث چرای دام به صورت کنترل شده و به وسیله دام سبک دوباره انجام شود. ۲۴ هزار هکتار فضای سبز  از مسیل جاجرود تا وردآورد در معرض رشد علوفه هستند که چرای دام می تواند رشد علوفه را کنترل و میزان احتمال حریق در آن را کاهش دهد.

نشست هم اندیشی حریق فضای سبز عمومی پایتخت با حضور مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، مهدی داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران، معاونان خدمات شهری و روسای ادارات فضای سبز مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران ۱۲ تیرماه در سازمان آتش‌نشانی شهر تهران برگزار شد.

برای دیدن گزارش تصویری اینجا را کلیک کنید.

خبرنگار: علی سی پی

۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
کد خبر: 1663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =