شناسایی ۸۴ ساختمان ناایمن در منطقه ۱۷

شهردار منطقه ۱۷ در دومین جلسه کمیته ایمنی ساختمان‌های این منطقه جنوبی پایتخت گفت: باید از افزایش ساختمان‌های ناایمن محلات منطقه ۱۷ که بخش قابل توجهی از آن در بافت فرسوده قرار دارد، جلوگیری شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، رضا شنگی شهردار در جمع مدیران شهری و فرماندهان سازمان آتش نشانی اظهار داشت: طبق بررسی ها و اقدامات کارشناسی صورت گرفته در محدوده منطقه ۱۷ که ۲۱۶ هکتار بافت فرسوده دارد، ۸۴ ساختمان ناایمن در ۱۴ محله این منطقه شناسایی و اخطارهای لازم در این زمینه صادر و ابلاغ شده است.

او افزود: موضوع ایمنی ساختمان ها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، به همین منظور با دو محور به سمت کاهش ساختمان های نا ایمن باید رفت؛ نخست اینکه با نظارت دقیق در زمان ساخت و ساز بناهای جدید اجازه ندهیم بنای نا ایمن دیگر ایجاد شود و دوم اینکه رفته رفته به سمت کاهش بناهای ناایمن موجود با اقدامات ایمن سازی برویم.

شنگی ادامه داد: برای داشتن شهر ایمن مدیریت شهری باید با شهروندان تعامل داشته باشد تا از طریق تعامل و ارتباط مناسب با شهروندان بسیاری از ساختمان های نا ایمن را برطرف کنیم، که جا دارد مدیریت جدید معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه با همکاری سازمان آتش نشانی این تعامل را با ظرفیت مساجد و سراهای محله به وجود آورند.

شهردار منطقه ۱۷ عنوان کرد: یکی از مشکلات موجود در منطقه ۱۷ در زمان بحران، کمبود شیرهای آتش نشانی است که خوشبختانه در جلسه ای که با مدیریت جدید سازمان آب و فاضلاب برگزار شد، موافقت تامین آب شیرهای آتش نشانی معابر صورت گرفت و سازمان آتش نشانی تعداد و محله مورد نظر را به شهرداری منطقه اعلام کند تا این اقدام نیز صورت گیرد.

۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
کد خبر: 16630

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =