توسعه عرصه‌های عمومی تحت عنوان "پلازاهای شهری" در منطقه ۱۰

اجرای پلازاهای شهری در راستای بهسازی محیطی و تقویت عرصه‌های عمومی، بازپیرایی و ساماندهی فضاهای شهری در منطقه ۱۰ شهرداری تهران دنبال شده و تاکنون در ۵ نقطه احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، این منطقه از سال ۱۳۹۹ اقدام به توسعه عرصه‌های عمومی در فضاهای پرت و رهاشده شهری کرده است. اولین پلازای منطقه تحت عنوان "درنگ‌گاه شهید باقری" در بزرگراه شهید نواب صفوی، "درنگ‌گاه شهید جبلی" در خیابان بهنود تقاطع بزرگراه یادگار امام (ره)، "درنگ‌گاه شهید اعطایی" در بزرگراه شهید نواب صفوی خیابان آذربایجان شرقی و پلازای چهارم در بزرگراه شهید نواب صفوی زیر پل خیابان امام خمینی (ره) اجرا شده است؛ همچنین در کنار ایستگاه مترو بریانک "پلازای بریانک" بهره برداری شده است.

رضا شرفی، شهردار منطقه ۱۰ تهران در این‌باره گفت: با توجه به تراکم بالای جمعیتی منطقه و کمبود زمین جهت اجرای طرح‌های عمرانی، استفاده بهینه از اراضی پرت و رهاشده شهری جهت توسعه‌ی این پلازاها در دستور کار منطقه قرار گرفت.

او افزود: این پلازاها می‌توانند عملکرد چندگانه‌ ای داشته باشند و علاوه بر این‌که فضایی جهت مکث و استراحت همراه با ارامش بصری فراهم کنند، می‌توانند به‌عنوان ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی (تاکسی و اتوبوس) مورد استفاده قرار گیرند.

۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
کد خبر: 16667

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =