تصفیه‌خانه بوستان نهج‌البلاغه آماده بهره‌برداری می‌شود

در راستای عملیاتی‌کردن طرح جامع مدیریت آب‌های سطحی و استفاده اصولی و کارآمد از آب‌های حاصل از فاضلاب‌ها، تصفیه خانه فاضلاب بوستان نهج البلاغه احداث و آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲، علیرضا جعفری سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲، با اشاره به برنامه های شهرداری برای مدیریت بهینه مصرف آب در توسعه فضای سبز و همچنین مهار آبهای سطحی گفت: به‌منظور استفاده از منابع آب پایدار مانند پساب در آبیاری برخی از عرصه‌های فضای سبز، اجرای پروژه‌های زیرساختی نظیر ساخت تصفیه‌خانه‌ در دستور کار قرار دارد.

جعفری گفت: به منظور تصفیه پساب و آبهای سطحی و بازگرداندن آن به چرخه مصرف و رفع مشکل کمبود آب ،  احداث ۳تصفیه خانه در بوستان نهج البلاغه، مرکز تولیدات گل و گیاه ملاصدرا و مجموعه موتوری سنگین درحال احداث است .

او با اشاره به وجود ۱۱ مخزن بتنی ۲ هزار متر مکعبی در منطقه عنوان کرد: با احداث تصفیه خانه و مخزن بتنی ، آبهای سطحی به جای سرازیر شدن و ایجاد مشکلات زیست محیطی، پس از جمع آوری و تصفیه وارد مخزن بتنی می شود و برای آبیاری فضای سبز بوستان های منطقه مورد استفاده قرار می گیرد.

انتهای پیام 

۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
کد خبر: 16764

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =