باید در حوزه شهرسازی قوانین ثابت داشته باشیم/ بودجه ۱۴۰۱ سه‌شنبه به شورا می‌رود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر تسهیل فرآیند ساخت‌وساز برای شهروندان گفت: بحث شهرفروشی نیست، بحث این است که مردم را اذیت نکنیم‌. برای یک ارتفاع ساختمان هر کسی در هر جایی یک تصمیم نگیرد و باید قوانین ثابت وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران یکشنبه- ۲۶ دی ۱۴۰۰- در حاشیه چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه هم‌اندیشی صبح امروز اعضای شورای شهر تهران، گزارشی از شهرسازی ارائه شد که گزارش خوبی بود. مساله شهرسازی مهم است و مردم مشکلات فراوانی در این زمینه دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه معاون شهرسازی اعلام کرده است تهران قفل است، بیان کرد: تهران قفل نیست، اما قوانین و مقرراتی داریم که دست و پای مردم را بسته است و باید این قوانین را تسهیل کنیم.

چمران ادامه داد: در حال حاضر ما از تسهیل قوانین حرف می‌زنیم. می‌خواهند بگویند مدیریت شهری می‌خواهد شهرفروشی کند اما بحث شهرفروشی نیست، بحث این است که مردم را اذیت نکنیم‌. برای یک ارتفاع ساختمان هر کس در هرجایی یک تصمیم نگیرد، باید قوانین ثابت وجود داشته باشد.

او  افزود: وقتی در زمینی می‌گوییم که ۳طبقه بیشتر نمی‌توانید بسازید، برخی مراجعه می‌کنند و می‌گویند همسایه بغلی ۵ طبقه ساخته است. اینها برای مردم مشکل‌آفرین است. این مشکلات برای مردم به وجود آمده است و شورای ششم به دنبال حل آن است.  راه‌حل هم این است که قوانین ساده و درستی در این حوزه داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان عنوان کرد: اعضای شورای شهر ۱۸ جلسه طرح رصد را پیگیر بودند و امروز نتیجه را می‌خواهند عنوان کنند، اعلام شد که شهردار هم باشد تا تصمیم‌گیری کند.

چمران در پاسخ به سوالی در خصوص ارائه لایحه بودجه شهرداری تهران برای سال آینده گفت: لایحه بودجه سال آینده روز سه‌شنبه به شورا ارسال خواهد شد و بررسی آن آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 16783

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =