لزوم همکاری شهرداری و شورایاران در پروژه‌های کوچک مقیاس محله‌محور

نایب رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌های تهران تاکید کرد: پروژه‌های کوچک مقیاس محله‌محور با پیشنهاد شورایاری‌های مناطق انجام می‌شود؛ بنابراین لازم است همگرایی لازم بین مدیریت شهری و شورایاران به ویژه در منطقه ۲۲ وجود داشته باشد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی شورایاری‌ها، مراسم اهدای احکام هیات رئیسه شورایاران منطقه ۲۲ با حضور سید آرش حسینی میلانی نایب رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها، علی نوذر پور شهردار منطقه ۲۲ و فتاح غلامی مدیر امور مناطق ستاد شورایاری‌ها برگزار گردید.

نوذرپور شهردار منطقه ۲۲ در این مراسم، ضمن یادآوری سخنان خود درباره جایگاه شورایاری‌ها گفت: در دوره جدید مدیریت شهری در منطقه ۲۲ شاهد همکاری و جلسات مشترک مدیریت با شورایاران بودیم؛ هر چند به خاطر حاکم شدن شرایط کرونایی به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی اینگونه جلسات منظم به تعویق افتاد که به زودی شاهد برگزاری جلسات مشترک با شورایاری‌ها به مانند گذشته خواهیم بود.

او با بیان اینکه فضای سبز منطقه ۲۲ به لحاظ وسعت قابل مقایسه با برخی مناطق نیز بر لزوم تمهیدات مدیریتی برای مدیریت فضای سبز منطقه تاکید کرد و اظهار داشت: حل مشکل آب منطقه چیتگر، طرح چیتگر  بدون خودرو، کاشت هزاران اصله نهال تنها بخشی از اقدامات شهرداری منطقه ۲۲ در حفظ و صیانت از چیتگر است.

شهردار منطقه۲۲ در ارتباط با مشکل فاضلاب در منطقه ۲۲ تصریح کرد: اکنون توانستیم با شرکت آب و فاضلاب به تفاهم رسیده تا از اولین تصفیه‌خانه فاضلاب در منطقه ۲۲ برای آبیاری محیط زیست و پارک‌های منطقه ۲۲ بهره ببریم.

نوذرپور اضافه کرد: فعالیت شورایاران در دسته اقدامات اجتماعی گنجانده می‌شود و از این منظر مردم مراجعات زیادی به آنها دارد و باید پاسخگوی شهروندان باشد. از این رو مدیریت شهری منطقه ۲۲ بودجه هر ناحیه را به صورت جداگانه به تصویب رسانده است.

سید آرش حسینی میلانی هم در مراسم اهدای احکام شورایاران منطقه ۲۲  اضافه کرد: در شهر تهران منافع، نگرش‌ها و مطالبات مختلفی وجود دارد که برای تحقق اصولی آنها باید قانونمندی ملاک کار همه باشد.

او در تشریح اولویت‌های منطقه ۲۲ ابراز داشت: متروی منطقه ۲۲ یکی از اولویت‌های بسیار مهم منطقه است، بنابراین شورایاران باید در بحث احداث مترو مطالبه‌گرانه عمل کنند. اولویت بعدی منطقه ۲۲ آب مورد نیاز فضای سبز از منبع پساب تصفیه شده است که شهرداری منطقه تلاش‌های زیادی در این زمینه انجام داده و شورایاران باید در این زمینه هم اجرای به موقع شبکه فاضلاب را پیگیر باشند. همچنین افزایش سرانه‌های خدماتی یکی از اولویت منطقه است که باید مورد پیگیری قرار گیرد.

این عضو شورای شهر تهران به اختصاص بودجه از سوی شورا برای انجام پروژه‌های کوچک مقیاس محلی اشاره کرد و ابراز داشت: این پروژه با پیشنهاد شورایاری‌های مناطق انجام می‌شود؛ بنابراین مدیریت شهری و شورایاران در این پروژه‌ها باید به توافق برسند تا منطقه ۲۲ از اجرای پروژه‌های کوچک مقیاس از سایر مناطق تهران عقب نماند.

حسینی میلانی بر فعالیت سرای محلات بر اساس نیاز مردم در محلات تاکید و بیان کرد: شورایاران در خط مقدم مسائل و امور اجتماعی محلات هستند و تنها نباید به مسائل شهرسازی، عمرانی و ترافیکی اکتفا کنند بلکه رسیدگی به موضوعات اجتماعی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

او با اشاره به احتمال وقوع موج دوم شیوع ویروس کرونا و همکاری مطلوب شهرداری و شورایاری و سایر نهادها را لازم و ضروری دانست.

نایب رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها با تاکید بر لزوم همکاری شورایاران با شهردار منطقه ۲۲، خواستار جلسات منظم شهردار منطقه ۲۲ با شورایاران شد و یادآور شد: از فرصت باقی‌مانده تا پایان شورای پنجم باید برای حل مشکلات منطقه ۲۲ استفاده کرد.

در این جلسه هیات رئیسه شورایاری‌ها منطقه ۲۲ نظرات خود در مورد مدیریت شهری منطقه اعلام کرده و به تشریح برنامه‌های خود پرداختند.

۵ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 1679

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =