امسال با تمرکزگرایی از اتلاف منابع شهرداری جلوگیری شده است/آماده باش برای روزهای برفی

معاون خدمات شهری و امور خودرویی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت ماشین آلات برف روبی و پسماند و فعالیت های این سازمان در سیل کنارک توضیحاتی ارائه کرد.

علیرضا رباطی در گفت وگو با خبرنگار شهر درباره وضعیت تجهیزات و ماشین آلات سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: برابر رویه هر ساله که ماشین آلات برف روبی در مناطق ۲۲ گانه فعالیت می کنند، امسال نیز این فعالیت ها با ۳۰۶ دستگاه انجام می شود. سال گذشته جمعا ۲۲۸ ماشین داشتیم که ۲۰ دستگاه آن اجاره ای بود و در واقع ۲۰۸ دستگاه متعلق به سازمان پسماند بود. امسال با خریداری، اورهال کردن بخشی از ماشین ها و بهسازی و مرمت ماشین آلات و ایجاد کاربری مکانیزه برای ماشین های نمک پاش تعداد این ماشین آلات به ۳۰۶ مورد رسیده است.

معاون خدمات شهری و امور خودرویی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران افزود: دو نوع ماشین در پسماند وجود دارد، ماشین های "مکانیزه" و ماشین های "عمومی" که امسال ماشین های عمومی نیز مکانیزه شدند. مثلا در قسمت جلوی کامیون ها تیغه برف روب نصب کردیم یا ماشین های غلتان که در روزهای عادی سرشاخه ها و زباله‌های سبک ازجمله دورریزها در میادین میوه و تره بار را حمل می‌کنند، در ایام برف روبی نمک پاش مکانیزه به آنها نصب می شود و درواقع چندمنظوره هستند.

رباطی ادامه داد: این ماشین ها را با اولویت ۸ منطقه برف گیر تهران یعنی مناطق ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۶، ۲۱ و ۲۲ تقسیم بندی کردیم. با توجه به هشدارهای زرد، نارنجی و قرمز هواشناسی که صادر می شود نیروهای سازمان به صورت آماده باش درمی آیند. به عنوان مثال با توجه به بارش‌های این هفته نیروها تا چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۹ به صورت آماده باش در آمده اند.همه تمهیدات از سوخت رسانی ماشین ها گرفته تا امکانات موردنیاز برای نیروها نیز در نظر گرفته شده است و با مدیریت مناطق و پشتیبانی سازمان مدیریت پسماند کار برف روبی انجام می شود.

او اضافه کرد: کار ویژه ای که امسال در راستای جلوگیری از اتلاف منابع شهرداری انجام شده این است که در سال های گذشته مناطق تعدادی خودرو و تجهیزات برف روبی اجاره می کردند اما امسال با تمرکزی که ایجاد کردیم توانستیم از اتلاف منابع شهرداری و تضییع حقوق بیت المال جلوگیری کنیم.

معاون خدمات شهری و امور خودرویی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره هزینه ها برای برف روبی هم توضیح داد: قرارداد پشتیبانی ماشین های تخصصی برف روبی ۱۱میلیارد و ۲۸۵میلیون تومان است و استفاده از ۳۰۶ دستگاه موجود در سطح شهر در ۴ماه سرد سال در مناطق مختلف مدیریت می شود.
رباطی یادآور شد: بابت همه ماشین آلات یعنی کل ۳۰۶ دستگاه که مدیریت راهبری و تعمیر و نگهداری آن به پیمانکار سپرده شده حدود ۱۱میلیارد تومان هزینه شده است.ا

و در پایان در خصوص کمک رسانی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در سیل اخیر در کنارک عنوان کرد: ۴ دستگاه ماشین آلات به مناطق سیل زده کنارک  شامل دو دستگاه لایروبی جدید که هم مکنده و هم واترجت قوی دارد و انسداد شاهراه آب رو را رفع می کند،  اعزام کردیم که در حال حاضر نیز در حال لایروبی شهر به صورت زیرساختی هستند و با این اقدامات، کنارک تا سال آینده مشکل لایروبی پیدا نمی کند.

معاون خدمات شهری و امور خودرویی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه از زمان شروع سیل نیروها و ماشین آلات به مناطق سیل زده اعزام شدند و به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت هستند، گفت: همچنین دو دستگاه زباله کش به کنارک اعزام کردیم که زباله‌های شهر و حوالی آن را بارگیری می کنند و پس از تکمیل اقدامات، همه این دستگاه ها به شهرداری تهران بازگردانده می شوند. این اقدامات نیز در سقف اعتبارات سازمان دیده شده و هزینه مازادی برای شهرداری تهران نخواهد داشت.

 انتهای پیام/

۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
کد خبر: 16863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =