هیات‌مدیره شرکت اتوبوس‌رانی از سوی شهرداری تهران انتخاب شود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه هیات مدیره شرکت اتوبوس‌رانی از سوی شهرداری تهران انتخاب شود، گفت: به نظرم نباید برای شورا هزینه تراشی کنیم تا هر اتفاق کوچکی در این شرکت برای شورا مشکل‌ساز شود.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران سه شنبه- ۲۸ دی ۱۴۰۰- در چهل و یکمین جلسه شورا درخصوص تشکیل مجمع شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: از سال ۸۴ تاکنون در شرکت اتوبوس‌رانی تهران یعنی بیش از ۱۶ سال، شاهد یک روند ثابت مدیریتی بودیم که به نظر می‌رسد دلیل قانع‌کننده‌ای برای تغییر این رویه وجود ندارد. 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: چون قبلا طرح انتخاب هیات مدیره شرکت اتوبوس‌رانی در شورا مورد بحث و بررسی قرار نگرفته است، هم اکنون این سوال وجود دارد که چرا باید این تغییر صورت گیرد؟ 

آخوندی بیان کرد: مسئولیت اجرایی شرکت واحد اتوبوس‌رانی مانند سایر بخش‌ها بر عهده شهرداری است و نهایتا شورا بر فعالیت آن نظارت دارد. 

او عنوان کرد: پیشنهاد شهرداری این است که شورا، هیات مدیره اتوبوس‌رانی را تایید کند، ولی چرا ما باید زیر بار این موضوع برویم که اگر اتفاقی در این حوزه بیافتد، بگویند که شورا هیئت مدیره را انتخاب کرده است. 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران افزود: ما کل تهران را به شهردار سپردیم، پس به نظر می‌رسد تا هیات مدیره اتوبوس‌رانی را نیز به شهرداری بسپاریم و در ادامه نظارت کامل بر عملکرد این شرکت داشته باشیم. نباید برای شورا هزینه‌تراشی کنیم تا هر اتفاق کوچک در این شرکت برای شورا مشکل‌ساز شود. 

آخوندی ادامه داد: پیشنهاد من این است که روند گذشته را تغییر ندهیم، چرا که این تغییر می‌تواند پیام‌های غیرواقعی را در مورد رابطه شهرداری و شورای شهر به بیرون مخابره کند که این موضوع به صلاح نیست. 

انتهای پیام/

۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 16911

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =