آغاز کاشت پیاز لاله در فضاهای سبز منطقه ۲۰

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۰ از اجرای عملیات کاشت پیاز لاله در میادین اصلی منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ محمدرضا بیانی با بیان این مطلب گفت : با توجه به اینکه فصل زمستان مناسب ترین زمان برای کاشت پیاز لاله است، ۱۵۰۰ پیاز لاله در موقعیت های میدان فرمانداری، میدان هادی ساعی و ورودی ساختمان اصلی منطقه کاشته شد.

بیانی با اشاره به اهمیت بهره گیری از انواع گل‌های فصلی در زیبایی بصری شهر و افزایش آرامش روانی شهروندان، افزود: پیازهای کاشته شده اوایل بهار سال آینده به مرحله گل‌دهی می رسند و در آستانه عید نوروز با نشاهای گل های بنفشه مزین می شوند.

بیانی اظهار داشت: کارشناسان مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز این منطقه با تکیه بر دانش تخصصی و به منظور مدیریت هزینه، هر سال پیازهای لاله را در اواخر بهار جمع آوری می کنند و پس از نگهداری و گرفتن پیازچه های جدید برای کاشت در زمستان سال بعد مورد استفاده قرار می دهند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اشاره به فعالیت های این مرکز یادآور شد: با توجه به زمان کاشت پیازهای لاله، دوره های متنوع آموزشی و همچنین نحوه کاشت و مراقبت از گل های پیازی (گل لاله) از طریق فضای مجازی مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز شهرداری منطقه ۲۰ برگزار می شود.

انتهای پیام

۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 16913

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =