تشکیل مجمع محلات با محوریت مساجد در منطقه ۱۲

شهردار منطقه ۱۲ در دهمین برنامه ملاقات مردمی در مساجد این منطقه، از تشکیل مجمع محلات خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، دهمین برنامه از سری‌برنامه‌های ملاقات مردمی در مساجد منطقه ۱۲ با حضور امیر یزدی شهردار منطقه، معاونان، شهرداران نواحی ۶گانه و برخی دیگر از مدیران شهری منطقه به همراه عده‌ای از شهروندان نمازگزار در مسجد الله واقع در خیابان پانزده خرداد غربی برگزار شد.

در این برنامه، یزدی طی سخنانی از محوریت مساجد در اداره امور مردم سخن گفت و بیان کرد: مساجد باید کانون همه فعالیت‌ها باشند و حضور پررنگ‌تر  و به‌دور از تکلف‌ مسئولان در مساجد ضروری است؛ به همین دلیل تشکیل «مجمع محلات» با محوریت مساجد و حضور معتمدان و نخبگان محلی برای رسیدگی به امور مردم در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد که ان‌شاءالله، منطقه ۱۲ در این زمینه پیشرو خواهد بود.

او با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) که می‌فرمایند، مساجد باید نقش قلب محلات را ایفا کنند، یادآور شد: نگاه شهرداری تهران به مساجد، محوریت مساجد در محلات است و همان‌طور که از صدر اسلام تاکنون، به‌ویژه در شکل‌گیری انقلاب مقدس اسلامی، شاهد نقش‌آفرینی مساجد در مدیریت امور مردم بوده‌ایم، امروز نیز مساجد، پایگاه انقلاب به شمار می‌روند.

شهردار قلب طهران همچنین توضیح داد: با تدابیری که دیده شده، بناست مجمع محلات با هدف یاری‌رساندن در اداره امور محلی و تعامل بهینه با شهرداری مناطق تشکیل شود. ما نیز در منطقه ۱۲، ۶ ناحیه و ۱۴ محله داریم و این مجمع با اعضایی شامل یک امام جماعت، یکی از فرماندهان بسیج محلی، یک نفر از خیرین، یکی از استادان دانشگاه و نخبگان محلی و... برای هرکدام از این ۱۴ محله تشکیل خواهد شد.

دیدار با خانواده معظم شهدا نیز طبق روال هر هفته، پیش از جلسه ملاقات انجام شد که این هفته، شهردار منطقه و هیأت همراه در جمع خانواده گران‌قدر شهید والامقام امیر چترچی واقع در محله سنگلج حاضر شدند و با آنان به دیدار و گفت‌وگو پرداختند.

انتهای پیام

۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
کد خبر: 16937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =