معرفی دستگاه‌های اهمال‌گر درخصوص قانون هوای پاک به مراجع قضایی

محمودی بیان کرد: سازمان محیط‌زیست بارها درباره قانون پاک، نکاتی را تذکر داده و دستگاه‌هایی که در این زمینه کوتاهی کرده‌اند را به مراجع قضایی معرفی کرده است.

به گزارش خبرنگار شهر، سعید محمودی مدیرکل محیط‌زیست استان تهران در مراسم گرامیداشت «هفته ملی هوای پاک» در جمع خبرنگاران بیان کرد: روزهایی که ملاک پاک بودن دارند، روزهای قابل قبول هستند که تعدادشان در طول ۱۰ ماه گذشته مناسب است. استاندارد روز پاک بسیار سخت‌گیرانه است، چرا که باید آلودگی در حداقل‌ترین حالت باشد.

مدیرکل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه تعداد روزهای پاک در کلانشهرها محدود است، افزود: تردد بی‌شمار خودروها و توسعه لجام گسیخته صنعت در اطراف بیشتر کلانشهرها از جمله دلایل آلودگی هواست.

محودی با تأکید بر تردد تعداد بسیاری از خودروهای دیزلی در سطح شهر تهران گفت: همچنین صنایع قدیمی در شهر و اطراف تهران فعالیت می‌کنند که ساماندهی این مسائل نیاز به برنامه‌های بلند مدتی دارد، البته اقداماتی آغاز شده اما معضل اصلی بین بخشی است.

او در ادامه عنوان کرد: شهروندان در کنار دستگاه‌ها باید در راستای کاهش آلودگی هوا کمک کنند و اگر قرار باشد که شرایط بهبود یابد، باید تصمیمات اساسی اتخاذ شود.

مدیرکل محیط‌زیست استان تهران عمده مشکلات فصل پاییز و زمستان را مربوط به خودروهای دیزلی دانست و گفت: تردد خودروهای فرسوده دیزلی اعم از ناوگان حمل‌ونقل عمومی، کامیونت‌ها و … بیشترین آلودگی را به خود اختصاص می‌دهند.

به گفته محمودی؛ بیش از سه میلیون موتورسیکلت در شهر تهران تردد می‌کنند که آلودگی هر یک برابر با پنج دستگاه خودرو بنزینی است که این موضوع به تصمیم اساسی برای خودروهای فرسوده و دیزلی نیاز دارد.

او با بیان اینکه محیط‌زیست ناظر بر اتفاقات آلودگی هوا نظیر صنعت، خودروسازی و …است، اضافه کرد: سازمان محیط‌زیست در حوزه صنعت نمره قابل قبولی دارد، چرا که صنایع استانداردها را رعایت می‌کنند و اجازه مازوت‌سوزی در دو سال گذشته (زمستان) داده نشده است.

مدیرکل محیط‌زیست استان تهران در پایان گفت: سازمان محیط‌زیست بارها تذکر داده و دستگاه‌هایی که درباره قانون هوای پاک کوتاهی کرده‌اند را به مراجع قضایی معرفی کرده است.

انتهای پیام/

۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 16962

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =