بودجه ۱۴۰۱ شهرداری پوپولیستی نیست

نایب رییس شورای شهر تهران گفت: مردم با نوع و کیفیت خدماتی که ارائه می‌شود مواجه می‌شوند و از آن برداشت‌هایی خواهند داشت و خدمت صادقانه را تشخیص می‌دهند. به همین دلیل تلاش ما این است که در بحث تدوین بودجه به سمت عوام گرایی و استفاده ابزاری از مردم حرکت نکنیم.

به گزارش شهر، پرویز سروری نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران درخصوص چرایی مردمی نامیده شدن بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران، گفت: این مساله مطلقا به معنای پوپولیستی و عوام گرایانه بودن فرایند تدوین بودجه شهرداری تهران نیست. من فکر می‌کنم این یک توقع همیشگی از شهرداری است که، چون یک سازمان مردمی و خدمت محور محسوب می‌شود باید بودجه را هم معطوف به این موضوع تدوین کند. من تصور می‌کنم که مردمی شدن بودجه شهرداری تهران روندی است که حتما باید اتفاق بیفتد. اما این نکته را هم باید ببینیم که اتفاقا نگاه پوپولیستی و عوام گرایانه در ضدیت با خدمت قرار دارد. چون این نگاه باعث می‌شود تا تظاهر به خدمت اتفاق بیفتد نه اینکه خدمت واقعی و صادقانه ارائه بشود.

وی ادامه داد: در نوع نگاه پوپولیستی که استفاده ابزاری از مردم را دنبال می‌کند حتما پیامدهای منفی پدید خواهد آمد و آن خدمتی که به این شیوه ارائه می‌شود با آثار معکوس در میان مردم روبرو خواهد شد. چون مردم با نوع و کیفیت خدماتی که ارائه می‌شود مواجه می‌شوند و از آن برداشت‌هایی خواهند داشت و خدمت صادقانه را تشخیص می‌دهند. به همین دلیل تلاش ما این است که در بحث تدوین بودجه به سمت عوام گرایی و استفاده ابزاری از مردم حرکت نکنیم. آن چیزی که در این نگاه جدید ما به اداره شهر وجود دارد و خود آقای زاکانی هم در صحن شورای شهر آن را به خوبی ارائه کردند مبتنی بر این است که جهت گیری بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری باید به شکل جدی خدمت محوری و توسعه خدمت به مردم باشد. تلاش ما این است تا از آن اقداماتی که باعث فاصله گرفتن ما از نگاه خدمت محور باشد پرهیز بکنیم.

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه آیا همت مدیران شهری تهران برای متمرکز کردن بودجه و منابع مالی شهرداری بر مناطق جنوبی شهر باعث بازتولید توسعه نامتوازن در قالبی جدید خواهد شد گفت: متمرکز کردن بودجه بر مناطق جنوبی را تعبیر درستی نمی‌دانم. به جای آن باید از تعبیر سوق دادن منابع مالی به این مناطق استفاده کنیم. یعنی اقدامات باید به گونه‌ای باشد که منجر به کاهش فاصله شمال و جنوب شهر یعنی مناطق برخوردار و غیربرخوردار پایتخت بشود. درواقع تلاش ما معطوف به این است تا به شکلی جدی سطح خدمات دهی در مناطق جنوبی شهر را افزایش دهیم.

سروری خاطرنشان کرد: یکی از مواردی هم که به این موضوع ارتقای خدمات در این مناطق مربوط می‌شود به مساله بافت‌های فرسوده بر می‌گردد. واقعیت این است که یکی از مشکلات اساسی ما در مناطق جنوبی شهر همین بافت‌های فرسوده است که یک تهدید بسیار جدی برای شهروندان ماست. برای همین هم اقداماتی که منجر به توسعه ساخت و ساز در آن فضاها بشود درواقع باعث نوسازی بافت آن مناطق و نیز اشتغالزایی برای شهروندان ساکن در آنجا خواهد شد. همچنین تحقق این برنامه‌ها از این بعد که ظرفیت دارایی‌های افراد را افزایش می‌دهد موجب تقویت قدرت خرید مردم هم می‌شود.

منبع: میزان

انتهای پیام/

۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 16967

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =