دره فرحزاد باید به هویت اصلی خود بازگردد

شهردار منطقه۲ گفت: دره فرحزاد در گذشته به عنوان نقطه فرح بخش شهر شناخته می شد و باید با احیای این روددره، آن را به هویت اصلی خود بازگردانیم.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲، مهدی صالحی در نشستی که با حضور معاون دادستان و سرپرست ناحیه۲،فرماندهان نیروی انتظامی و مدیران و نمایندگان ادارات خدمات رسان برگزار شد ، ضمن ارائه گزارش آخرین اقدامات در خصوص ساماندهی مسائل و آسیب های اجتماعی دره فرحزاد گفت: احیا و ساماندهی رود دره‌ فرحزاد به یکی از اهداف مشترک ارگان‌های مرتبط تبدیل شده است و این مساله نیازمند اهتمام جدی همه نهادها  و مشارکت شهروندان است.
او با اشاره به اینکه دره فرحزاد نقطه گمشده شهر است،گفت: رود دره فرحزاد یکی از ظرفیت های ارزشمند و با اصالت تهران است که توسعه شهرنشینی ساختار طبیعی و هویت آن را تحت تاثیر قرارداده است  .
شهردار منطقه ۲ به قدمت تاریخی محله فرحزاد و ساکنین محله اشاره کرد و گفت: بی توجهی به دره فرحزاد و بروز  آسیب های اجتماعی در حاشیه این روددره ، محله فرحزاد را نیز به محیطی به دور از شان ساکنین با اصالت  محله تبدیل کرده است. درهمین راستا مدیریت شهری و سایر دستگاه ها براین باورند که کودکان و آینده سازان این محل نباید شاهد معضلات اجتماعی همچون تجمع افراد معتاد در محله خود باشند و باید محله فرحزاد را به محله ای درخور شان این شهروندان قدیمی تهران تبدیل کرد .
او احقاق حقوق شهر، شهروندان و ساکنین محله فرحزاد را از مهم ترین  اهداف طرح احیای رود دره فرحزاد برشمرد و گفت:رودخانه‌ها یک حریم و بستر دارند و می بایست از هرگونه  آسیب به حریم آن جلوگیری کرد.
شهردار منطقه ۲ با اشاره به اینکه یکی از حقوق قانونی شهروندان استفاده از فضای‌های بکر شهر است، عنوان کرد: شهرداری تلاش دارد تا با آماده‌سازی بستر و حریم این رودخانه شرایط را برای استفاده شهروندان مهیا کند.

انتهای پیام

۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 16970

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =