بازدید سفرای کشورهای خارجی از سراسرنمای مقاومت

جمعی از سفرا و رایزن‌های فرهنگی کشورهای خارجی از موزه و سراسرنمای مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار شهر، جمعی از سفرا و رایزن‌های فرهنگی کشورهای خارجی امروز -چهارشنبه ۲۹ دیماه ۱۴۰۰- از موزه و سراسرنمای مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بازدید کردند.

محمدامین توکلی‌زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این بازدید ضمن ابلاغ پیام خوشامد گویی و خیر مقدم شهردار تهران به سفرا و رایزن‌های فرهنگی کشورهای خارجی بازدیدکننده از موزه انقلاب اسلامی و سراسرنمای مقاومت گفت: موزه‌ها نقش مهمی در تبادل فرهنگ دارند. یکی از هویت‌های مهم ایران هویت مقاومت است که ریشه در تفکر و اندیشه اسلامی دارد که قهرمانان ملی و دینی ما آن را نسل به نسل انتقال دادند. شجاعت و قهرمانی جزو ویژگی‌های ایرانیان و ایثارگری و فداکاری از خصوصیات آیین‌های اسلامی است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: بسیاری از افتخارات امروزه ما ناشی از تاسی به اهل بیت به ویژه امام حسین(ع) است که از او مبارزه با ظلم و مقابله با جنایتکاران را یاد گرفتیم تا جایی که جان خود و فرزندان خود را برای جلوگیری از ظلم فدا کنیم و اندیشه‌ها و مرام سردار سلیمانی زاییده این نهضت است.

توکلی‌زاده ادامه داد: مکتب و اندیشه شهید سلیمانی محدود به دایره دین اسلام و مسلمین نمی‌شود و ایشان برای انسانیت و برای ملت‌های دیگر پیشگام و پیش‌قدم شد و این نکته یکی از حرف‌های مهم گفتمان انقلاب اسلامی است. خوشحالیم که این فرهنگ در ملت‌های دیگر وجود دارد و می‌توانیم در کنار هم در برابر ظلم جهانی و تروریسم دولتی بایستیم.

 دیپلماسی فرهنگی و اثرگذاری فراوان آن در بعد بین‌المللی

محمدعلی کیانی مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درباره این برنامه به خبرنگار شهر گفت: جمعی از سفرای کشورهای خارجی به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی از باغ موزه دفاع مقدس و از بخش بین‌الملل مقاومت در این موزه که به تازگی ایجاد شده، بازدید کردند. این بازدیدها تاثیر زیادی درباره شناخت افکار و اندیشه حاج قاسم دارد و در بازدید امروز نیز بخش‌های مختلف موزه مورد تعجب و شگفتی سفرا قرار گرفت. دیپلماسی فرهنگی، موزه‌ای و ایثار از فعالیت‌هایی هستند که تاثیرات زیادی در بعد بین‌المللی دارد.

پیشنهاد بازدید سفرا از دیگر مراکز گردشگری تهران

مهرشاد کاظمی رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران نیز در این باره به خبرنگار شهر گفت: بازدید امروز در راستای همکاری مشترک با سفارتخانه‌ها و رایزن‌های فرهنگی کشورهای مختلف و به منظور شناسایی جاذبه‌های گردشگری تهران تدارک دیده شده است و اولین مکان بازدید را باغ موزه دفاع مقدس و موزه پاناروما که متشکل از جنگ‌های رخ داده در کشور سوریه است، اختصاص دادیم. هدف از این کار آشنایی با ایثارگری‌ها و مقاومت علیه داعش و رشادت‌ها و جانفشانی‌های سربازان به ویژه سردار سلیمانی در مبارزه با داعش و تروریسم است که مورد استقبال سفرا و رایزن‌های فرهنگی کشورهای خارجی قرار گرفت و حتی تک‌تک آنها با مجسمه شهید سلیمانی در این مکان عکس گرفتند.

رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران افزود: این بازدیدها می‌تواند در راستای تبادل آثار باشد؛ تهران شهر موزه‌ها است و حدود ۲۰۰ موزه در تهران داریم، بر همین اساس به سفرا پیشنهاد دادیم که انتقال آثار در موزه‌ها به صورت دوطرفه انجام شود، البته شهرداری تهران ۶۴ موزه دارد و می‌توانیم برنامه‌ها و بازدیدهایی از دیگر مراکز گردشگری تهران برای سفرا تدارک ببینیم.

سفیر سوریه: ملت سوریه شاهد تلاش‌ها و جانفشانی های شهید سلیمانی بود

شفیق دیوب سفیر سوریه در ایران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر درباره این بازدید عنوان کرد: این موزه نشان‌دهنده جرم‌ها و جنایاتی است که علیه انسان‌های بیگناه انجام شده است و حکایت از ارعاب و تروریسمی دارد که توسط آمریکا و ایادی و دوستانش در منطقه ایجاد کرده اند. همچنین نشان‌دهنده مقاومت ملت‌ها و انسان‌های آزاده در مقابل این ارعاب و ستیزه‌جویی آمریکا و نیروهای داعش و امثال آن است و چراغی می‌افکند بر زحمات و تلاش‌های شهید سلیمانی در مبارزه با تروریسم و مقابله با ظلم علیه بشریت.

سفیر سوریه با بیان اینکه ما به عنوان ملت سوریه شاهد زحمت‌ها، تلاش‌ها و جانفشانی‌های شهید سلیمانی در کشورمان بودیم، عنوان کرد: یکی از مهمترین نتایج این موزه این است که نشان می‌دهد ملت‌ها در مقابل ظلم و ستم سر فرود نمی‌آورند و نشان‌دهنده اهمیت نقش محور مقاومت در خاورمیانه است. این موزه صبر و استقامت مردم و مقاومت در مقابل ظلم آمریکا و تروریسم را توضیح می‌دهد. بابت برپایی چنین موزه‌ای و دعوت از سفرا تشکر می‌کنم و امیدواریم در راه مقاومت گام برداریم و این مسیر را ادامه دهیم.

سفیر بولیوی: باید از طرف همه دنیا از شهید سردار سلیمانی تشکر کنیم

رومینا گوادالوپه پرز راموس سفیر بولیوی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار شهر با بیان اینکه این موزه یکی از بهترین موزه‌هایی بود که در این حوزه دیدم و قلبم درد گرفت وقتی دیدم که سردار سلیمانی و دوستانشان برای حاصل شدن این پیروزی‌ها چه زحمت‌هایی کشیدند. از ویژگی‌های این موزه این است که شما می‌توانی اتفاقات را حس و لمس کنی و من در این بازدید حس می‌کردم که در همان فضای جنگ و مقاومت قرار گرفتم. حاج قاسم سلیمانی برای نگهداشتن و آرام کردن منطقه تلاش کردند و باید از طرف همه دنیا از سردار سلیمانی تشکر کنیم. ایران یکی از بهترین نقاطی است که در آن می‌توان فعالیت‌های محور مقاومت و مبارزه با تروریسم را مورد مشاهده قرار داد. دوست دارم دوباره به این موزه بیایم و عکس‌ها و آثار آن را با دقت بیشتری نظاره کنم.

انتهای پیام/

۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
کد خبر: 16986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =