پارک حاشیه‌ای در خیابان پامنار ممنوع می‌شود

شهردار منطقه ۱۲ از ممنوعیت پارک حاشیه‌ای در خیابان پامنار به منظور روان‌سازی ترافیک در این خیابان خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، جلسه بررسی موضوعات خیابان پامنار با حضور امیر یزدی شهردار منطقه، زینب عبادی معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه، محمد دیبایی شهردار ناحیه ۲ و جمعی از کسبه و اهالی خیابان پامنار در سالن جلسات شهرداری منطقه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، بررسی موضوعات ترافیکی خیابان پامنار و راهکارهای جلوگیری از مهاجرت ساکنان از این محدوده از جمله موضوعات طرح‌شده در این جلسه بود.

یزدی در این جلسه با تأکید بر اینکه خیابان پامنار به دلیل فعالیت کسب‌وکارهای صنفی با مسأله خروج ساکنان از محل روبه‌رو است، گفت: سیاست‌های مدیریت شهری در منطقه ۱۲ بر این اصل استوار است که ساخت‌وسازها برای افزایش سکونت در منطقه بیشتر شود و ما به سمتی حرکت کنیم که هم اوضاع برای کسب‌وکارها و هم برای ساکنان مطلوب باشد. از این منظر ما از افزایش کسب‌وکارهایی که برای تأمین مایحتاج روزمره مردم فعالیت می‌کنند، حمایت خواهیم کرد.

شهردار منطقه ضمن اشاره به مشکلات ترافیکی این خیابان افزود: از جمله مسائلی که در این خیابان، سبب افزایش ترافیک می‌شود پارک حاشیه‌ای است که با تمهیداتی نظیر ایجاد جداکننده وسط خیابان، به‌کاربردن دوربین‌های هوشمند ترافیکی و استفاده از جرایم بازدارنده، باید این مسأله به‌طور کامل رفع شود؛ همچنین اگر محدودیت ساعات تخلیه و بارگیری در این خیابان، نظیر خیابان خیام رخ دهد، ان‌شاءالله با ترافیک روان و آرامش ساکنان و عابران در این محدوده روبه‌رو خواهیم بود.

در همین باره عبادی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه توضیح داد: با توجه به سنگفرش‌بودن این خیابان و عرض ۶ تا ۸ متر سواره‌رو که محدود است، همچنین این مطلب که بخشی از این معبر، یعنی حدفاصل ۱۵ خرداد تا مشیرخلوت پیاده‌راه به شمار می‌رود، پارک حاشیه‌ای در این خیابان سبب شده بیشتر ساعات روز در این معبر شاهد ترافیک باشیم؛ ازاین‌رو پس از انجام اقدامات مطالعاتی از سوی مشاور ترافیکی حاضر در جلسه که شامل نظرسنجی از ذی‌نفعان یعنی کسبه، رانندگان تاکسی، عابران و ساکنان بود، نتایجی حاصل آمد که این نتایج در قالب سناریوهای مختلف در جلسه طرح شد. 

او در پایان گفت: در گام اول، برای رفع مشکل پارک حاشیه‌ای پیشنهاد شد جداکننده‌ای وسط خیابان نصب شود تا دو طرف خیابان امکان پارک حاشیه‌ای نباشد. این امر در دستور کار معاونت ترافیک قرار گرفت.

انتهای پیام 

۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 17007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =