استقرار ۳۰۶ دستگاه خودرو برف‌روب در پایتخت/ آماده‌باش۱۰ هزار نیروی شهرداری

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه مناطق ۲۲ گانه با توجه به سرما و بارش برف در آماده باش کامل هستند، گفت: ۳۰۶ دستگاه ماشین مکانیزه برف روب و نمک پاش به همراه ۱۰ هزار عوامل کارگری در آماده باش کامل هستند تا در صورت نیاز عملیات برف‌روبی را آغاز کنند.

اصغر عطایی مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر درخصوص آمادگی مناطق برای شب برفی تهران گفت: امشب سرد ترین شب سال است و برودت هوا تا منفی ۵ درجه می رسد. وزش باد برف را البرز به سمت شهر هدایت می کند. پیش‌بینی ما این است که حداقل تا ۴ ساعت این اتفاق تداوم داشته باشد.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه همه مناطق ۲۲ گانه با توجه به سرما و بارش برف در آماده باش کامل هستند، افزود: امکانات آماده است و عوامل هم از جمله نیروهای ستادی و نیروهای عملیاتی حضور دارند تا در صورت نیاز ماشین آلات برف روبی را مستقر کنند.

عطایی ادامه داد: نقاطی که نیاز به نمک پاشی باشد حتما نمک پاشی خواهد شد تا از یخ زدگی و لغزندگی جلوگیری شود.

او با بیان اینکه ۳۰۶ دستگاه ماشین مکانیزه برف روب و نمک پاش در مناطق مستقر هستند، اضافه کرد: ماشین آلات غیر مکانیزه هم به همراه عوامل کارگری در شهر مستقر هستند تا بتوانند در شریان های درجه دو و سه در صورت نیاز حرکت کنند.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران بیان کرد: نزدیک به هزار مخزن زرد رنگ در سطح شهر تعبیه شده که در داخل آن ها شن و نمک مخصوص وجود دارد. همچنین در نزدیکی اکثر بزرگراه ها، پل ها، رمپ و لوپ ها مخزن شن و نمک تعبیه شده تا شهروندان در صورت نیاز استفاده کنند.

عطایی همچنین افزود: ۱۰ هزار عوامل کارگری در آماده باش کامل هستند تا در صورت نیاز عملیات برف روبی را آغاز کنند. حتی عوامل کارگری فضای سبز با تجهیرات و امکانات برف تکانی هم حضور دارند تا چنانچه بارش برف تداوم پیدا کرد اقدام به برف تکانی از روی درختان کاج و سرو کنند تا از شکستن شاخه ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/

۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶
کد خبر: 17011

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =