همکاری با سمن‌ها برای پیشگیری از بروز عارضه‌های شهری

سرپرست ستاد سمن‌های شهر تهران با دعوت از تمامی سمن‌ها برای حضور در کارگروه‌های تخصصی گفت: این حضور، افزایش مشارکت و پیشگیری از عارضه‌های شهری را در پی دارد.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، نخستین جلسه روسای کارگروه های تخصصی سمن ها با حضور سید احمد علوی برگزار شد. این جلسه با هدف ترسیم نقشه راه فعالیت کارگروه ها شکل گرفت و روسا و دبیران کارگروه های تخصصی به بیان دیدگاه ها و برنامه های خود جهت اداره کارگروه ها پرداختند.

سید احمد علوی، سرپرست ستاد سمن ها با استقبال از برنامه های تدوین شده روسا و دبیران منتخب، بر لزوم دعوت و مشارکت هرچه بیشتر سمن ها در تشکیل کارگروه ها تاکید کرد و گفت: وظیفه ما توان افزایی و افزایش ظرفیت موجود سمن های شهر تهران است. مسیر این افزایش از آگاهی بخشی و آموزش می گذرد.

او با اشاره به راه اندازی کلاس های رایگان آموزش و مشاوره در ستاد سمن ها افزود: سمن ها باید مطالبه گر باشند. بدین منظور، پس از تشکیل این کارگروه ها و کمیته های تخصصی آن ها، موضوعاتی که شما احصاء می کنید باید با مدیران مربوطه در هر حوزه در میان گذاشته شود.  

علوی وظیفه ستاد سمن ها را تسهیل گری و ایجاد ارتباط سمن ها با کمیسیون های مختلف شورای شهر عنوان کرد و گفت: گاهی این ورود از جنس نظارت و اجرا است.  

او با دعوت از تمامی سمن ها جهت حضور در اداره شهر بیان کرد: برای این کار ما باید ابتدا حجم سمن هایی که به کارگروه ها ورود می کنند را افزایش دهیم.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر تهران؛ لازمه این کار این است که روسای کارگروه ها از قالب کارگروه و مجموعه خود فراتر روند.

علوی هدف نهایی از ایجاد چنین کارگروه هایی را افزایش مشارکت در جامعه دانست و با تاکید بر اینکه این مشارکت باید آگاهانه باشد، گفت:  باید برای پیشگیری از ایجاد عارضه های شهری دست به دست یکدیگر دهیم تا شاهد کمتر و کمتر شدن آن ها باشیم.

انتهای پیام/

۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶
کد خبر: 17025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =