آمادگی کامل شهرداری منطقه ۱۹ برای اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر

شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به آمادگی کامل شهرداری این منطقه برای جمع‌آوری معتادین متجاهر، بر تسریع در اجرای این طرح با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، مهدی هدایت در جلسه کارگروه کاهش آسیب های اجتماعی که با هدف بررسی روند اجرایی مصوبات جلسه قبل صورت گرفت، با اشاره به اهمیت اجرای طرح در راستای ساماندهی آسیب های اجتماعی منطقه بیان کرد: فضای لازم برای جمع آوری معتادین متجاهر آماده شده و در حال حاضر منتظر اختصاص سهمیه از سوی پلیس مواد مخدر برای تسریع در اجرای این اقدام هستیم.
او اجرای طرح محله اسلامی را از دیگر محورهای اصلی این کارگروه عنوان و بر پیگیری در اجرای آن با مشارکت نهادهای مربوطه تأکید کرد.  
جمع آوری پلاک قرمزها از دیگر موضوعات طرح شده توسط شهردار منطقه بود که ضمن اشاره به تأکیدات شهردار تهران در این خصوص، خواستار پیگیری جهت جمع آوری اطلاعات پلاک قرمزها از سوی نهادهای مرتبط برای سرعت بخشی به این طرح تا مرحله اخذ دستور قضایی برای جمع آوری آن ها شد.
شهردار منطقه ۱۹ ساماندهی نقاط بی دفاع شهری منطقه را از دیگر اقدامات مهم برای کاهش آسیب ها و ارتقاء امنیت شهروندان دانست و درهمین راستا نیز بر شناسایی نقاط فاقد روشنایی و هماهنگی با اداره برق برای تأمین روشنایی آن ها تأکید کرد.
حسن غلامی رئیس اداره برنامه ریزی و توسعه شهری سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از دیگر حاضرین این جلسه بود که با اشاره به ضرورت تشکیل قرارگاه کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق به ریاست شهرداران مناطق اعلام کرد: این قرارگاه با حضور همه دستگاه های مرتبط با این موضوع به منظور جلوگیری از موازی کاری و افزایش هم افزایی تشکیل شده و یکی از مهمترین اقدامات آن شناسایی پلاک قرمزها اعم از منازل، فضاهای بی دفاع شهری و کلونی های آسیب منطقه برای انجام برنامه ریزی ها و اقدامات لازم برای رفع و ساماندهی آن ها است.
در این جلسه که مدیر دفتر شهردار منطقه، معاونین اجتماعی و فرهنگی و حمل و نقل وترافیک، رؤسای اداره های آسیب های اجتماعی، حقوقی و خدمات شهری منطقه و نماینده کلانتری ۱۵۲ خانی آباد نیز حضور داشتند، ضمن ارائه گزارشی از مصوبات جلسه قبل توسط معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه، مقرر شد جلسات کارگروه کاهش آسیب های اجتماعی بصورت منظم و هفتگی تشکیل شود.  

انتهای پیام
 

۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
کد خبر: 17061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =