پلیس نسبت به برخورد با تخلف مسافربرهای غیرقانونی در پایتخت ورود کند

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران به وضعیت نامناسب تخلیه بار و بارگیری در طول روز و به تبع آن افزایش تراکم ترافیک در معابر شهری و هجوم خودروهای غیربومی به پایتخت جهت مسافربری و حتی تهدید تاکسی‌ها اشاره و خواستار ساماندهی آنها شد. 

به گزارش خبرنگار شهر، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران یکشنبه- ۳ بهمن ۱۴۰۰- در چهل و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع گزارش سردار حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ضمن انتقاد از وضعیت موتورسیکلت‌ها در شهر تهران گفت: سالهاست که در خصوص ساماندهی موتورسیکلت‌ها بهبودی حاصل نشده و متاسفانه هیچ‌گاه شاهد توقف رشد بی‌انضباطی ترافیکی موتورسیکلت‌ها نبوده‌ایم. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بیش از ٣٠ درصد حوادث رانندگی متعلق به موتورسیکلت‌هاست و ٥٠ درصد کشته‌شدگان حوادث رانندگی، راکبان موتورسیکلت هستند، بیان کرد: بدترین ناهنجاری‌های رفتاری و ترافیکی، اعم از حرکت خلاف جهت، عبور از چراغ قرمز، حمل بارهای غیرمجاز و انواع بزهکاری و سرقت را از سوی موتورسیکلت‌ها شاهد هستیم که پذیرای نظم و قانون نیستند. 

تشکری هاشمی در ادامه از وضعیت نگران‌کننده موتورسیکلت‌ها در محدوده مرکزی شهر و حمل بارهای سنگین به وسیله موتورسیکلت‌ها انتقاد کرد و نسبت به تردد شبانه کامیون‌ها و سرعت غیرمجاز آن‌ها در بزرگراه‌های پایتخت هم‌ هشدار داد. 

او عنوان کرد: سرعت غیرمجاز با رانندگان غیرمجاز و رفتارهای پرخطر کامیون ها در ساعات پایانی شب امنیت شهروندان را به خطر انداخته است. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به افزایش تردد خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده اشاره کرد و یادآور شد: در دوره‌ای قرار بود از دوربین‌های پردازش تصویری برای کنترل معاینه‌فنی استفاده شود و خودروهای فاقد معاینه فنی جریمه شوند اما اکنون شاهد تردد خودروهای سال‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی و حتی حمل بار از سوی این خودروها در سطح شهر هستیم که خواهشمندم در این خصوص نیز رسیدگی‌های لازم صورت گیرد. 

تشکری هاشمی در ادامه به وضعیت نامناسب تخلیه‌بار و بارگیری در طول روز و به تبع آن افزایش تراکم ترافیک در معابر شهری و هجوم خودروهای غیربومی به پایتخت جهت مسافربری و حتی تهدید تاکسی‌ها اشاره کرد و خواستار ساماندهی آنها شد. 

او بیان کرد: بسیاری از افسران راهنمایی و رانندگی برای رسیدگی به تخلفات ساکن مانند پارک حاشیه‌ای مستقر هستند، برابر تبصره ۳ بند ۲ قانون راهنمایی و رانندگی، این اجازه داده شده از نیروهای داوطلب مردمی جهت رسیدگی به تخلفات ساکن مانند پارک حاشیه‌ای استفاده شود که در دوره‌ای نیز این آمادگی از سوی شهرداری تهران اعلام شد که از پارکبان‌ها برای این‌ منظور استفاده شود تا افسران ما برای رسیدگی به تخلفات حادثه‌ساز متمرکز شوند.

انتهای پیام/

۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 17113

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =