گزارش تفریغ بودجه ۱۳۹۹ شهرداری تصویب شد

لایحه تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ در چهل و دومین جلسه شورا مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضا رسید.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا پس از استماع گزارش حسابرس منتخب شورا، با قرائت گزارش کمیسیون، گفت: بودجه مصوب سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده است که مجموعه عملکرد درآمدهای نقدی و غیرنقدی آن ۳۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد است که حدود ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از آن مبالغ واریز و پرداخت بوده و نهایتا عملکرد بودجه هم ۲۷ هزار و صد میلیارد تومان بوده است.

او افزود: بر اساس گزارش حسابرس، شورا تکالیفی را برای شهرداری در نظر گرفته است از جمله اینکه؛ شهرداری تهران موظف است، نسبت به اصلاح فرآیندها، ارائه گزارش‌ ها، مستندات و دلایل انحراف از بودجه مصوب، ظرف یک ماه اقدام کرده و گزارش خود را به شورا ارائه کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا افزود: همچنین شهرداری در بخش درآمدی نیز باید دلایل عدم تحقق کامل ردیف‌ های درآمدی عوارض عمومی و درآمد حاصل از اموال شهرداری را اعلام کند و درخصوص اینکه چرا سقف کاهش و افزایش ده درصدی رعایت نشده و صورت ریز تسهیلات دریافتی ارائه نشده است، توضیح دهد و  همچنین باید در این خصوص گزارشی ارائه کند.

همچنین مهدی عباسی نیز طی تذکری گفت: خواهشمندم برای رسیدگی به لوایح و طرح‌ ها، وقت بیشتری درنظر گرفته شود.

او افزود: درخصوص فوریت‌ ها هم دلایل و ضرورت‌ های فوریت تشریح شده و یک روز قبل از جلسه، لوایح به دست اعضای شورا برسد.

اقراریان هم در مخالفت بیان کرد: وضعیت فعلی یکی از مصادیق شفاف نبودن شورای پنجم است، لذا اینجانب مخالف تصویب تفریغ بودجه ۱۳۹۹ هستم چرا که این سطح از انحراف را دارا است.

در نهایت گزارش تفریغ بودجه به رای گذاشته شد و با ۱۶ رای موافق اعضا به تصویب رسید.

انتهای پیام/

۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵
کد خبر: 17130

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =