ممنوعیت هرگونه فعالیت ورزشی در محیط‌های باز در تهران

دوازدهمین کارگروه اضطرار آلودگی استان تهران برگزار شد که از جمله مصوبات این جلسه می‌توان به ممنوعیت هرگونه فعالیت ورزشی در محیط‌های باز، جلوگیری از تردد تمامی موتورسیکلت‌ها خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی اشاره کرد.

به گزارش شهر، دوازدهمین کارگروه اضطرار آلودگی استان تهران صبح امروز به ریاست عابد ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و سایر نمایندگان دستگاه‌های مختلف برگزار شد. از مصوبات جلسه امروز می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

مقرر شد پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر، جانمایی شوند، پلیس راهور تهران بزرگ نسبت به جلوگیری از تردد تمامی موتورسیکلت‌ها خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی و وسایل نقلیه دودزا دارای معاینه فنی اقدامات لازم را به عمل آورد.

در این جلسه مقرر شد با همکاری فرمانداری تهران و اتحادیه کامیونداران شهر تهران، پلیس راهور از تردد شبانه کامیون‌ها به استثنای کامیون‌های حامل سوخت، موادغذایی و مواد فاسد شدنی جلوگیری کند. علاوه بر اینکه شهرداران استان نسبت به جلوگیری از گسترش فعالیت‌های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود اقدام کنند.

پایش ویژه‌، شناسایی منابع آلاینده، اعلام هشدار، اخطار و اقدامات تشدیدی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان با جدیت تداوم یابد. شهرداری تهران و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، نسبت به جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها در پایانه‌های مسافربری درون‌شهری و برون‌شهری اقدام کنند.

ممنوعیت مصرف نفت کوره در تمام واحدهای نیروگاهی، صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی استان کماکان ادامه یابد. همچنین مقرر شد از هرگونه فعالیت ورزشی در محیط‌های باز خودداری شود. همچنین مقرر شد سازمان صدا و سیما، رسانه‌ها و روابط عمومی تمام دستگاه‌های اجرایی نسبت به اطلاع‌رسانی، توصیه‌ها و جلب همکاری‌ها و مشارکت عمومی در خصوص پرهیز از اقدامات منجر به آلودگی هوا، رعایت نکات بهداشتی ویژه شرایط اضطرار آلودگی هوا و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شهری و پرهیز از سفرهای غیرضروری، عدم حضور گروه‌های حساس از جمله افراد سالخورده، کودکان، بیماران و ... در فضای باز و کاهش مصرف انرژی و نظایر آن اقدام کند.

استفاده از ماسک‌های مورد تایید وزارت بهداشت توسط آحاد مردم به‌ویژه شاغلین پلیس راهور و شهرداری و همچنین جلوگیری از پسماندسوزی و سوزاندن شاخ و برگ درختان و ممانعت از هر گونه فعالیت (تولید، خرید و فروش) واحدهای تولید بتن آماده شن و ماسه و آسفالت تا پایان روز چهارشنبه هفته جاری از دیگر مصوبات جلسه امروز کارگروه اضطرار آلودگی استان تهران محسوب می‌شود.

منبع: رکنا

انتهای پیام/

۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 17168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =