روند تحول و رفع عقب‌ماندگی‌های سرای محلات در منطقه ۱۶ احصاء شد

سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۶، با اشاره به نقش مهم محله در ایجاد ارتباط بین شهروندان با مدیریت شهری اظهار داشت: سرای محله‌ها به عنوان بستری برای گسترش مشارکت شهروندان و واسطه بین مدیریت کلان شهری و شهروندان عمل می‌کنند و مسئولیت شهروندی ایجاب می‌کند افراد ضمن مشارکت در امور محله و شهر خود، هم محله‌ای‌ها را هم به این کار تشویق کنند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، سید مهدی حسینی ضمن تاکید بر روند تحول و رفع عقب ماندگی اجتماعی سرای محلات نه گانه گفت: در صورت تعریف کارکرد و ساختاری صحیح، سرای محلات مهم‌ترین بستر تقویت و ترویج مشارکت و تعمیق مسئولیت‌پذیری شهروندان خواهند شد. 

او با اشاره به برنامه‌های جدید و کارشناسی‌محور ستاد راهبری محلات، افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، سرای محلات نه گانه به محلی برای ایجاد همدلی، ارائه آموزش قوانین مدنی و شهرنشینی، گفتگو، حل اختلافات شهروندان، ارائه آموزش‌های اجتماعی و مشاوره‌های حقوقی، همکاری و تعامل با آموزش و پرورش، شناسایی آسیب‌های اجتماعی، امن کردن محله و در یک کلام تولید و ترویج فرهنگ، امید، نشاط و سلامت روان در سطح محلات نه گانه تبدیل می شوند.

سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با تاکید به این موضوع که تقویت فرهنگ محله­ ای می­ تواند مسائل اجتماعی را مسالمت آمیز حل و فصل کند، گفت: شهروندان به عنوان ساکنان محله ­ها وظیفه دارند حق و حقوق خود را بشناسند و نیز وظایف و تکالیف مدیریت شهری و توانایی­ ها و محدودیت ­های آن را در اداره امور در سطوح مختلف بدانند و سپس میزان انتظارات خود را با وظایف و امکانات مدیریت شهری متناسب کنند، مسئولیت شهروندی ایجاب می­ کند ضمن تقویت حس تعلق به محله و شهر خود، سایر همشهریان و هم محله­ ای­ ها را هم به مشارکت در امور شهر تشویق و ترغیب کنند و از بروز نابهنجاری‌ها و کجروی‌ها جلوگیری کنند. 

او افزود: ما درصدد هستیم با تجهیز سراهای محلات نه گانه، برگزاری کلاس های آموزشی مطابق با تقاضای شهروندان و ترویج فرهنگ زندگی اسلامی-ایرانی و ... تا حدودی این عقب ماندگی را در برخی از محلات رفع کنیم علی الخصوص در محلاتی که مهاجران افاغنه با حضور و فعالیت های خود فرهنگ خودشان را رواج می دهند.

انتهای پیام 

۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 17180

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =