پیش‌بینی دما و بارش نرمال برای تهران طی بهمن و اسفند

معاون اداره کل هواشناسی استان تهران با بیان اینکه انتظار داریم متوسط دما طی ماه‌های بهمن و اسفند در حد نرمال و در بعضی ایستگاه‌های هواشناسی کمتر از نرمال باشد،اظهار کرد:متوسط بارش ماه‌های بهمن و اسفند در حد نرمال و در بعضی نواحی نیمه جنوبی استان کمتر از نرمال خواهد بود.

به گزارش شهر، مازیار غلامی معاون اداره کل هواشناسی استان تهران، گفت: با توجه به جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی فصلی انتظار داریم متوسط دمای استان تهران طی ماه‌های بهمن و اسفند در حد نرمال و در بعضی ایستگاه‌های هواشناسی کمتر از نرمال باشد.

وی در ادامه گفت: پیش‌بینی می‌شود که متوسط بارش ماه‌های بهمن و اسفند در حد نرمال و در بعضی نواحی نیمه جنوبی استان کمتر از نرمال باشد.

معاون اداره کل هواشناسی استان تهران درباره بارش طی دی ماه اظهار کرد: متوسط بارش پهنای استان تهران در دی ماه ۱۴۰۰، ۱۹ میلی متر بود که در مقایسه با بلند مدت۱۰.۲میلی متر و معادل ۳۵ درصد کمتر بوده است. بررسی جزئی‌تر بیانگر آن است که تمامی ایستگاه‌های هواشناسی استان غیر از شمیرانات کاهش بارش داشتند و بیشترین کاهش بارش نسبت به بلند مدت در نواحی جنوبی و غربی استان اتفاق افتاد.

غلامی در پایان گفت: متوسط دمای هوای دی ماه در استان تهران، ۱- درجه سلسیوس بود که در مقایسه با بلند مدت (۲.۲- درجه سلسیوس) ۱.۲ درجه سلسیوس بیشتر بود و افزایش دما نسبت به میانگین بلند مدت در این ماه در تمامی ایستگاه‌های هواشناسی استان مشاهده شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
کد خبر: 17184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =