تاکید بر استفاده از تولیدات داخلی در نشست اعضای اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور

نشست اعضای اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور به میزبانی شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه برگزار و طی آن مباحث مهمی از قبیل لزوم حمایت همه‌جانبه و تکیه بر تولیدات داخلی خصوصاً در بخش تجهیزات، برنامه ۵ ساله هفتم توسعه و ارائه پیشنهادهای مربوط به متروی کلانشهرها در بودجه سال ۱۴۰۱ کشور مطرح شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، دهمین نشست اعضای اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور در سال جاری با حضور مدیران شرکت‌های قطار شهری کلانشهرهای کشور و به میزبانی شرکت مترو تهران برپا شد.

بحث پیرامون ضرورت احداث همزمان پایانه و خطوط مترو، بهینه‌سازی سرفاصله حرکتی قطارها با توجه به معضل کمبود ناوگان حمل و نقلی، مشکل تامین تجهیزات ضروری و افزایش قیمت اقلام مصرفی، بهره‌گیری بیشتر از سامانه‌های سیگنالینگ بومی خطوط، فهرست بهای خدمات مترویی و ... از جمله مهمترین موارد مطرح شده در این نشست بود و تبادل بیش از پیش تجربیات اعضاء به منظور رفع حداکثری موانع و مشکلات مورد تاکید حاضران قرار گرفت.

در جمع‌بندی پایانی نشست مذکور، مقرر شد با توجه به عدم عنایت لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ دولت به حمایت لازم از توسعه و نگهداشت حمل و نقل ریلی درون شهری، پیگیری‌های جدی‌تری از طریق نمایندگان کلانشهرهای کشور در مجلس شورای اسلامی و خصوصاً کمیسیون تلفیق برای اعمال اصلاحات لازم و تصویب آن در صحن علنی و نیز در فرآیند جاری تدوین برنامه پنج ساله هفتم در سازمان برنامه و بودجه صورت پذیرد.

نکته مهم دیگر که مورد اتفاق نظر اعضای نشست اتحادیه بود، لزوم بهره‌مندی از تولیدات و توانمندی‌های داخلی بود تا ضمن بی‌نیازی حداکثری از محصولات خارجی، چرخ تولید شرکت‌های ایرانی با قدرت و سرعت بیشتری به حرکت ادامه دهد.

پخش مستند پروژه طراحی و تولید قطار ملی مترو که نماد بارز توجه به تولیدات داخلی است و ارائه توضیحات تکمیلی در این خصوص، بخش دیگری از برنامه نشست اعضای اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور در تهران بود.

انتهای پیام 

۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 17217

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =