شناسایی نقاط آبگیر در منطقه ۲

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲ گفت: همزمان با فصل سرما و بارش‌های فصلی، نقاط آبگیر و حادثه‌خیز شناسایی و اقدامات و تمهیدات لازم برای پیشگیری از آبگرفتگی اجرا شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲،علیرضا جعفری گفت: باتوجه به ضرورت برنامه‌های اجرایی در جلوگیری از سرازیر شدن آب‌های سطحی در معابر و توجه به رفع آلودگی‌های زیست‌محیطی، طرح شناسایی و ساماندهی نقاط آبگیر در دستور کار قرار گرفت.
او افزود: شبکه انهار ظرفیت خاصی دارد که در صورت بارندگی‌های شدید این ظرفیت تکمیل می‌شود، اما تمهیدات لازم پیش بینی شده است تا در زمان بارش شاهد کمترین مشکلات باشیم.
جعفری به تشکیل  کمیته فنی در خصوص مسائل خدمات شهری پرداخت و گفت: به دنبال این طرح، بررسی میدانی از همه انهار، دریچه‌های آبهای سطحی، کانال‌ها ی عرضی و غیره صورت گرفت و لایروبی انهار و نظافت حوضچه‌ها بررسی و انجام شد و رفع مشکلات آنها در دستور کار منطقه و نواحی قرار گرفت.
او افزود: به دلیل ویژگی جغرافیایی منطقه و شیب در برخی از معابر، دفع و جمع‌آوری آب‌های سطحی از طریق حفر چاه جذبی  در این نقاط انجام شده و برای رفع نقص روان آب‌های سطحی براساس اولویت، اقدامات کوتاه مدت و بلندمدت پیش بینی واجرایی می شود. 

انتهای پیام

۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 17227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =