کارآفرینی برای زنان سرپرست خانوار با برگزاری دوره‌های آموزشی «ورزش و کودک»

بیابانی با بیان اینکه هدف از برگزاری کلاس‌های مربی‌گری «ورزش و کودک» نوعی کارآفرینی برای بانوان است، تاکید کرد: بانوان سرپرست خانوار پس از اخذ مدرک می‌توانند در مهدکودک‌ها و بوستان‌های بانوان به فعالیت پرداخته و کسب درآمد کنند.

افسانه بیابانی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر درباره اقدامات سازمان ورزش در حوزه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار گفت: طبق بررسی‌های مختلف برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اخیرا دوره مربی‌گری «ورزش و کودک» به میزبانی سازمان ورزش و با همکاری اداره کل امور بانوان برگزار شد و ۳۰ بانوی سرپرست خانوار که تحت پوشش اداره کل امور بانوان بودند، در این کلاس‌ها شرکت کردند و مباحث تئوری این دوره‌های آموزشی به صورت مجازی و مباحث عملی در مجموعه‌های شهرداری برگزار شد.

معاون ورزش و تفریحات بانوان سازمان ورزش شهرداری تهران با بیان اینکه هدف از برگزاری کلاس‌های مربی‌گری، ایجاد کارآفرینی برای بانوان است، تاکید کرد: زنان سرپرست خانوار پس از اخذ مدرک می‌توانند در مهدکودک‌ها و بوستان‌های بانوان به فعالیت پرداخته و کسب درآمد کنند.

وی در ادامه افزود: کارت‌های مربی‌گری بانوان آماده است و انشاءالله به زودی با حضور مدیرکل امور بانوان به آن‌ها اهدا خواهد شد.

بیابانی با بیان اینکه عمده برنامه‌ریزی سازمان ورزش برای برگزاری دوره‌های آموزشی «ورزش و کودک» برای سال آینده بود، گفت: براساس نیازسنجی و بررسی میزان استقبال، احتمال دارد که دوره بعدی تا پایان سال برگزار شود.

معاون ورزش و تفریحات بانوان سازمان ورزش شهرداری تهران با اعلام اینکه عموما در طول سال، برنامه‌های ورزشی مختلفی برای بانوان برگزار می‌شود، عنوان کرد: در روزها و هفته‌های مناسبتی مانند دهه‌فجر و هفته گرامیداشت مقام زن، برنامه‌های ویژه‌تری برای بانوان برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ویژه برنامه‌های هفته زن از یکشنبه ۳ بهمن ماه آغاز شده و تا شنبه ۹ بهمن ادامه خواهد داشت، گفت: طی روزهای گذشته برنامه‌هایی تحت عنوان مادران ایثارگر، زنان و ورزش شهروندی (برپایی ویژه برنامه دوشنبه ورزشی در کلیه مناطق و به طور متمرکز در منطقه ۳ )، زنان شاغل و ورزشکار (گردهمایی مربیان ایستگاه‌های ورزش شهروندی و آیین نکوداشت مربیان پیشکسوت) و معلولین و اقشار (تقدیر از بانوان ورزشکار معلول و برگزاری رقابت‌های ویژه معلولین) در سطح مناطق برگزار شد.

او اضافه کرد: ادامه برنامه‌ها نیز به ترتیب از پنجشنبه ۷ بهمن تا شنبه ۹ بهمن تحت عنوان زنان محور خانواده (رقابت‌های بومی و محلی-رقابت‌های پدر و دختر)، دختران ورزشکار شهر (مسابقات والیبال) و زنان و سلامتی (اختتامیه چالش پیاده‌روی «همگام با دخترم») برگزار خواهد شد، البته بعضی برنامه‌ها در مناطق ۲۲ گانه و برخی دیگر از آن‌ها در چند منطقه و به صورت متمرکز برگزار می شود.

انتهای پیام/

۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
کد خبر: 17246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =