هوای تهران امروز مطلوب است

شهر: بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت امروز (۷ تیر ماه) در محدوده قابل قبول است اما طی روز با کاهش تندی باد و افزایش غلظت آلاینده «ازن» کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت دور از انتظار نخواهد بود.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در نخستین ساعات امروز (۷ تیر ماه) کیفیت هوای پایتخت در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت که عمدتا ناشی از شرایط جوی مساعد و وزش باد طی ساعات گذشته است.

طی روز با کاهش تندی باد بر غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد علاوه‌ بر این با توجه به حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده «ازن» و افزایش غلظت این آلاینده در ساعات بعدازظهر، کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود همچنین پیش‌بینی می‌شود در ساعات پایانی امشب (۷ تیر ماه) و در مناطق پرتردد شاهد افزایش غلظت «ذرات معلق» و کاهش کیفیت هوا باشیم.

با کاهش تندی باد تا صبح فردا (۸ تیر ماه) همراه با افزایش تردد خودروها احتمال می‌رود غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزایش پیدا کند که در مناطق پرتردد برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را به‌دنبال خواهد داشت.

رشد ناپایداری جوی طی روز همراه با وزش باد مؤثر در برخی ساعات شرایط مناسب را برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد کرد، همچنین از بیشینه غلظت آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر نسبت به روز گذشته کاسته خواهد شد و کیفیت هوا تا حدودی بهبود خواهد یافت.

این شرایط تا اواخر وقت فردا (۸ تیر ماه) ادامه دارد. با این‌حال احتمال می‌رود با افزایش ترافیک غلظت ذرات معلق افزایش پیدا کند و باعث شود کیفیت هوا در برخی مناطق در وضعیت نامطلوب قرار بگیرد.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده شاخص طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۱۳۱ بود و هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.  آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۲ است و کیفیت هوای پایتخت در محدوده قابل قبول قرار دارد.

۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 1730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =