انتقال ۱۲ رام قطار به شرکت واگن‌سازی تهران برای تعمیرات/ لیست خرید تجهیزات ناوگان مترو تهیه شده است

شایسته اصل درباره وضعیت تعمیرات اساسی قطارهای مترو تهران و همچنین خرید تجهیزات و قطعات داخلی و خارجی مورد نیاز توضیحاتی ارائه کرد.

مهدی شایسته اصل در گفت‌وگو با شهر، درباره وضعیت فعلی اورهال (تعمیرات اساسی) قطارهای مترو تهران توضیح داد: یکی از موارد جدی که ناوگان مترو به آن نیاز دارد، اورهال قطارها به ویژه نسل DC است؛ درحال حاضر ۴۲ رام قطار DC فرسوده در خطوط ۱ و ۲ فعال هستند که از زمان اورهال و بهسازی آن‌ها گذشته است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در ادامه عنوان کرد: آن چیزی‌که در بودجه باید اتفاق می‌افتاد، اتفاق نیفتاده است و درحال پیگیری و رایزنی با اعضای شورای شهر تهران و نمایندگان مجلس هستیم تا سهم بیشتری به مترو تخصیص یابد؛ امید است که خروجی لایحه بودجه شهرداری ۱۴۰۱ و بودجه کل کشور ۱۴۰۱ بگونه‌ای باشد که شهروندان از خدمات‌رسانی شرکت مترو رضایت کامل داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ رام قطار بابت اورهال به شرکت واگن‌سازی تهران منتقل شده است، افزود: ظرفیت تعمیرات اساسی ناوگان مترو، محدود است و اینگونه نیست که اگر منابع مالی هم آماده باشد، اورهال تمامی قطارها در یک سال اتفاق افتد و حداکثر ظرفیت اورهال قطارها در سال برابر با ۱۸ رام است.

به گفته شایسته اصل؛ به علت انباشت مشکلات، تعداد قطارهای بیشتری نسبت به ظرفیت سالانه باید اورهال شوند که بر همین اساس باید از منابع و شرایط دیگری استفاده شود تا به صورت ویژه، عادی‌سازی وضعیت مترو تهران انجام گیرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه درباره خرید قطعات و تجهیزات مورد نیاز خطوط و ناوگان قطارها بیان کرد: لیست تجهیزات و قطعاتی که موردنیاز شرکت مترو است، شامل قطعات تولید داخل و خارج می‌شود و لیست کامل تمامی قطعات موردنیاز تهیه شده است و شهردار تهران دستور ویژه‌ای در راستای تأمین آن صادر کرده است.

وی در ادامه گفت: نحوه هزینه کرد تأمین قطعات موردنیاز در حال بررسی است، چرا که بخشی از هزینه به صورت ریالی و بخشی دیگر ارزی است؛ قطعات خارجی که باید تهیه شود از چندین کشور مختلف هستند، البته بخشی از تجهیزات موردنیاز نظیر سیگنالینگ، ریل سوم و ... هم به تولید داخل رسیده است.

شایسته اصل ضمن اشاره به انجام مذاکرات شرکت بهره‌برداری مترو تهران با شرکت‌های توانمند دانش بنیان ایرانی خاطرنشان کرد: امید است که این شرکت‌ها با تکنولوژِی که در دست دارند، به بهبود وضعیت مترو کمک کنند.

انتهای پیام/

۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
کد خبر: 17336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =