آمادگی تمامی مناطق برای برگزاری مراسم ۲۲ بهمن/ توسعه خدمات الکترونیک برای انجام غیرحضوری امور شهروندان

در چهارمین نشست هم‌اندیشی شهرداران مناطق ۲۲گانه که روز گذشته با محوریت برنامه‌ریزی، توسعه منابع انسانی و امور شورا در شهرداری تهران برگزار شد، ارائه گسترده خدمات الکترونیک در شهرداری تهران مدنظر قرار گرفت.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، در چهارمین نشست هم‌اندیشی شهرداران مناطق ۲۲گانه که با حضور حسین نظری معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، لطف‌اله فروزنده معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا، مدیران کل این معاونت و شهرداران مناطق ۲۲ گانه شهر تهران برگزار شد، بر توسعه خدمات الکترونیک برای انجام غیرحضوری امور شهروندان تاکید شد. 

حسین نظری، معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران بر پاسخگویی مجموعه شهرداری به مکاتبات شورای اسلامی شهر تهران و نیز توجه به موضوع درآمد در مناطق تأکید کرد و در خصوص شهر هوشمند و هوشمندسازی سرویس‌ها و خدمات شهرداری تهران و لزوم تقویت زیرساخت‌ها و نوسازی ناوگان سخت‌افزاری مناطق تأکید کرد.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن ایام دهه مبارک فجر، بر آمادگی تمامی مناطق شهرداری تهران برای برگزاری باشکوه مراسم روز ۲۲ بهمن و میزبانی حضور شهروندان در مسیر راهپیمایی تأکید کرد و یادآور شد: به موضوعات عمرانی، فضای سبز، خدمات شهری و ترافیکی در محورهای اصلی راهپیمایی و خیابان‌های منتهی به مسیر رسیدگی شود.

در ادامه این نشست لطف‌اله فروزنده معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا با تأکید بر این که اقتضای کار شهرداری ارتباط و تعامل است؛ تعامل با شورای‌شهر را فرصتی برای استفاده از ظرفیت و اختیارات شورا برای حل مشکلات عنوان کرد.

وی همچنین با بیان این که در شهرداری تهران حدود ۵۸ هزار نفر نیرو مشغول به کار هستند، از تبدیل وضعیت ۳۱۵۰ نفر از کارکنان ایثارگر خبر داد و ارتقای بینش، دانش و مهارت کارکنان را در موضوع آموزش، توانمندسازی و ارتقای نیروی انسانی حائز اهمیت دانست.

فروزنده ضمن اشاره به اهمیت ارزیابی عملکرد کارکنان در ۳ محور فردی، مدیریتی و سازمانی، از تدوین آیین‌نامه‌ای برای ساماندهی جذب نیرو خبر داد تا براساس استاندارد وضعیت نظارت بر جذب نیرو و حقوق و دستمزد کارکنان، امور بیمه‌ای، امنیت شغلی و ... انجام شود.

وی در خصوص اصلاح فرآیندها از شناسایی ۱۳ فرآیند که موجب کندی روند و معطلی مردم در پیگیری درخواست‌های شهرسازی می‌شود خبر داد و گفت: با تجمیع ظرفیت‌ها، کوتاه کردن روش‌ها و چابک‌سازی ساختار به‌دنبال آن هستیم تا با کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری، خدمات‌رسانی لازم به مردم را انجام دهیم.

فروزنده هوشمندسازی خدمات شهرداری تهران در راستای ارتقای شفافیت را حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: این اقدامات توسط سازمان فناوری و اطلاعات در دست اقدام است و به زودی نوسازی و بازسازی دستگاه‌ها نیز انجام می‌شود؛ همچنین فرآیندهای لازم الکترونیک انجام می‌شود تا از طریق ظرفیت دورکاری هم به مردم خدمات مناسب ارائه شود.

انتهای پیام/

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 17378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =