ماهانه بیش از هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه نگهداشت شهر می‌شود

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران درباره بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران بیان کرد: اگر بودجه را پایین ببندیم، بودجه صرف نگهداشت شهر می‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی پیرهادی در جریان بررسی لایحه «بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه (بخش منابع و درآمدها)» گفت: کلیات بودجه سال ۱۴۰۱ عدد ۵۶ هزار و ۸۶۷ میلیارد تومان است که ۲۳ هزار و ۴۷۰ میلیارد معادل ۴۱/۳ درصد آن، بودجه هزینه‌ای است. 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر افزود: همچنین ۲۲ هزار و ۶۴۷ میلیارد تومان معادل ۴۰ درصد بودجه سرمایه‌ای و بودجه دارایی مالی معادل ۱۰ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان معادل ۱۸/۹ درصد است.

وی با بیان اینکه بخشی از بودجه سرمایه شهرداری تهران عملا از جنس بودجه هزینه‌ای است، بیان کرد: این روش بودجه‌ریزی از قبل هم متداول بوده و در سال‌های گذشته نیز به عنوان یک روند طی شده است که این موضوع باید اصلاح شود. 

به گفته پیرهادی؛ بر اساس گزارش شهرداری، ماهیانه بیش از یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه جاری و نگهداشت شهر است که در سال به عدد بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد. 

وی با بیان اینکه در بودجه بسیاری از موارد تعمیرات در قالب تملک دارایی آورده شده است، عنوان کرد: این موضوع موجب می‌شود رقم بودجه نگهداشت افزایش یابد و در حوزه عمرانی بودجه کمی اختصاص خواهد یافت که این قطعا مناسب نیست؛ اگر بودجه را پایین ببندیم بودجه صرف نگهداشت می‌شود.

انتهای پیام/

۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
کد خبر: 17466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =