ایجاد ۲۱۰ فرصت شغلی با آغاز فعالیت صندوق‌های کسب و کار خرد محله‌ای در بافت‌های فرسوده

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از راه‌اندازی صندوق‌های کسب و کار خرد محله‌ای به همت دفاتر توسعه محله در بافت فرسوده تهران خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، کاوه حاجی علی اکبری با بیان این که سازمان نوسازی شهر تهران از سال ۹۸ با انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک با صندوق کارآفرینی امید کشور، اقدام به راه اندازی صندوق های کسب و کار خرد محله ای از طریق دفاتر توسعه محله در محلات بافت فرسوده و ناکارآمد شهری کرده است، گفت: اعضای صندوق های کسب و کار خرد محله ای را کار آفرینان محلی، زنان سرپرست خانوار، زنان و جوانان جویای کار تشکیل داده اند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، خاطرنشان کرد: با شکل گیری صندوق های کسب و کار خرد محله ای و دریافت تسهیلات، کسب و کارهای محلی در حوزه های مختلف از قبیل صنایع دستی، تولید کیف، تولید پوشاک، تهیه غذای محلی و قالی بافی در محلات فرسوده تهران راه اندازی شده است.

علی اکبری یادآور شد: راه اندازی صندوق های کسب و کار محله ای در ۱۱ منطقه (مناطق ۲، ۳ ، ۷ ، ۸ ، ۱۲، ۱۳ ، ۱۴ ، ۱۵ ، ۱۸ و ۲۰) در دستور کار سازمان نوسازی شهر تهران و دفاتر توسعه محله قرار دارد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران توضیح داد: تاکنون ۲۳ صندوق کسب و کار محله ای در محلات فرسوده و ناکارآمد با بهره گیری از ظرفیت دفاتر توسعه محله به عنوان مجری این طرح، راه اندازی شده اند که از این تعداد، ۱۴ محله فرحزاد، ده ونک، ارامنه، وحیدیه، هرندی، صفا، اسدی، شکوفه، شیوا، اتابک، مینابی، شوش، ناحیه ۴ منطقه ۱۸و ابن بابویه تسهیلات خود را دریافت کرده اند و در نهایت ۲۱۰ شغل ایجاد شده است. تعداد ۱۲ محله نیز در انتظار دریافت تسهیلات خود هستند که تا پایان سال ۱۴۰۰ محقق خواهد شد.

انتهای پیام

۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 17506

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =