نمایشگاه عکس تهران در بوسنی و هرزگوین برگزار می‌شود

نمایشگاه «عکس تهران» از ۱۴ تا ۲۲ بهمن، در محل گالری فرهادیه در شهر سارایوو برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر، به مناسبت گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، «نمایشگاه عکس تهران» به همت مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، آژانس عکس تهران، رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در تاریخ ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۰ در محل گالری فرهادیه در شهر سارایوو افتتاح شد.

این نمایشگاه که تا روز ۲۲ بهمن ماه ادامه خواهد داشت، روایتی از مناطق دیدنی و جاذبه‌های گردشگری تهران را در سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۴۰۰ به تصویر می‌کشد.

هدف از برگزاری نمایشگاه عکس تهران، آشنایی مردم بوسنی و هرزگوین و گردشگران خارجی این کشور با دستاوردهای چهل و سه ساله‌ انقلاب اسلامی، سازه‌های تاسیس شده، معماری سنتی ایرانی، مرمت میراث قدیمی و تعریف کاربری جدید برای بناهای قدیمی در تهران است.

در این نمایشگاه عکس‌هایی از برج میلاد، پل صدر، دریاچه شهدای خلیج‌فارس، پل طبیعت، باغ موزه مینیاتور، جاذبه‌های توریستی خیابان سی‌تیر، کاخ موزه گلستان، گنبد مینا و باغ پرندگان و بسیاری دیگر از مناطق دیدنی تهران به نمایش گذاشته شده است.

گفتنی است گالری فرهادیه (نمایشگاه دائمی رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران) در منطقه استاری‌گراد در خیابان فرهادیه (مشهورترین خیابان شهر سارایوو) و در کنار یادمان معروف جنگ جهانی اول واقع شده است؛ این یادمان مشعلی‌ست که از پایان جنگ جهانی اول تا به امروز به یاد قربانیان جنگ و با آرزوی صلح جهانی روشن مانده است.

انتهای پیام/

۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
کد خبر: 17584

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =