۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 1760

شهردار تهران:

توسعه حمل و نقل موضوعی حاکمیتی است

پرداخت نشدن بهای اوراق مشارکت بانک آینده و تحریم ها دو مانع راه اندازی ایستگاه های مترو جدید است
توسعه حمل و نقل موضوعی حاکمیتی است

شهر: برای راه اندازی یک خط مترو باید ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه کرد و این با بودجه شهرداری همخوانی ندارد بنابراین نیازمند مشارکت دولت هستیم از همین رو تامین زیرساختهای حمل و نقل عمومی یک مساله حاکمیتی است.

به گزارش خبرنگار شهر پیروز حناچی، شهردار تهران، شهردار تهران در حاشیه دویست و بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز جلسه فوق‌العاده مجمع اتوبوسرانی برگزار می‌شود و به همین دلیل در این جلسه حضور پیدا کردیم، افزود: مترو و حمل و نقل عمومی مهمترین موضوع شهرداری تهران است و شهروندان نیز حل آلودگی هوا و ترافیک را مطالبه دارند که راه‌حل اصلی آن توسعه حمل و نقل عمومی است.

حناچی با تاکید بر این نکته که بودجه شهرداری به تنهایی کافی نیست و توسعه حمل و نقل یک موضوع حاکمیتی است، عنوان کرد: در ابتدا نیز در قانون مترو اعلام شده بود که تامین زیرساخت و هزینه‌ها برعهده دولت است و بعد از آن به مرور زمان پرداخت این هزینه‌ها تقسیم شد، ساخت یک خط مترو ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه دارد که با بودجه شهرداری امکان‌پذیر نیست.

 شهردار تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بز اینکه تصمیم بر این بود که هر ماه شهرداری یک ایستگاه مترو افتتاح کند، اضافه کرد: تا افتتاح ایستگاه امام حسین‌ (ع) پیش رفتیم و مابقی ایستگاه‌های نیز بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما به دو دلیل نتوانستیم مابقی ایستگاه‌ها را افتتاح کنیم؛ یکی از دلایل عدم پرداخت بهای اوراق مشارکت توسط بانک آینده بود و دلیل دیگر تحریم‌ها بوده است که ما را در تامین تجهیزات با مشکل مواجه کرد.

او  در پاسخ به پرسش دیگری درباره سخنان روز گذشته استاندار تهران مبنی بر عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس و مترو توضیح داد: من با عدد صحبت می‌کنم و وضعیت مترو و اتوبوس از نظر مسافر کمتر شده، چرا که ما در مترو یک میلیون و ۸۰۰ هزار سفر را پوشش می‌دادیم اما حالا این عدد به حدود یک میلیون رسیده است.

حناچی تاکید کرد که با اجباری شدن استفاده ماسک در مترو که در راستای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بود توانستیم تا حدودی این فاصله را رعایت کنیم به گونه‌ای که در حال حاضر در مترو بیش از ۹۵ درصد ماسک زدن را رعایت می‌کنند اما در مورد مابقی افراد ما امکان برخورد قهری نداریم و پلیس نیستیم اما اگر ستاد کرونا تشخیص دهد باید وارد عمل شویم.  

شهردار تهران درباره دستاورد حضورش در جلسه هیات دولت توضیح داد: اگر دولت قبول کند که موضوع مترو حاکمیتی است  شهرداری تهران به موفقیت دست یافته چنانچه بازدید سال گذشته رییس جمهور بارها از مترو موید همین امر است، هرچند که در حال حاضر شرایط اقتصادی کشور عادی نیست، اما باید همه‌جانبه از این موضوع حمایت کرد.

شهردار تهران با بیان این‌که مترو در ایام شیوع کرونا تعطیل نشد و حتی در روزهایی با سه درصد ظرفیت کار کرد، گفت: در اتوبوس موضوع متفاوت است و شرایط سخت‌تر است و اما سعی بر این است که این موضوع نیز کنترل شود.

۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 1760

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =