۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
کد خبر: 17631

شهدای انقلاب، سرمایه‌های اصلی نظام اسلامی هستند

سید مرتضی روحانی، شهردار منطقه ۱۶
شهدای انقلاب، سرمایه‌های اصلی نظام اسلامی هستند

پیشرفت و تعالی نظام اسلامی امروز مدیون خون شهدایی است که مظلومانه در خفقان رژیم ستم‌شاهی تا پای جان بر آرمانهایشان ایستادگی کردند.

انقلاب اسلامی مرهون خون شهدایی است که با ولایت مداری و با ایمان راستین هیمنه رژیم طاغوت را درهم شکستند و نظام شاهنشاهی پهلوی را از این سرزمین بر چیدند و حکومت اسلام، عزت و سربلندی را انتخاب کردند.

شهدای انقلاب پایه های نظام را استحکام  بخشیده و بذر اولیه فرهنگ شهادت و ایثار را بنیان نهادند و نسلی از جوانان غیور دهه شصتی و هفتادی را به ثمر نشاندند.

جوانان غیوری که با تأسی از آموزه های اسلام و شهدای انقلاب پرونده پر افتخار هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت را برای همیشه در تاریخ به جا گذاشتند.

منطقه ۱۶ تهران بعد از منطقه ۱۷ بیشترین تعداد شهدای جنگ را دربردارد که رهرو و ادامه دهنده مسیر پرشکوه سی دو شهید انقلاب در این منطقه هستند.

محلات قدیمی و با اصالت نازی آباد، باغ آذری، جوادیه، علی آباد، خزانه شهید بخارایی و یاخچی آباد که به ترتیب نه شهید، دو شهید، نه شهید، یک شهید، پنج شهید، شش شهید را تقدیم انقلاب و نظام کردند، خون متبرکی داشتند که نهال انقلاب را به درختی تنومند تبدیل کرده و بذر عشق و ایثار را در دل شهدای جنگ و دفاع از حرم منطقه کاشتند و اکنون وظیفه ماست که با الگوسازی و ترویج فرهنگ شهادت با برنامه های فرهنگی و آموزشی آن را به رگ نسل بعدی تزریق کنیم.

امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و حفظ حرمت و جایگاه خانواده‌های معظم آنها برای تداوم انقلاب اسلامی و عزت و عظمت نظام اسلامی ایران ضروری است. از این رو برگزاری یادواره شهدا، دیدار با خانواده شهدا، ترویج فرهنگ کتابخوانی در مورد شهادت و...  نقش موثری در روشنگری، بصیرت و دشمن شناسی جامعه دارد و زمینه آشنایی جوانان و نسل جوان را با افکار شهدا و اهداف آنها فراهم می‌کند.

۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
کد خبر: 17631

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =