امداد و نجات در مواقع بحرانی نیازمند قاسم سلیمانی‌ها است

جلسه ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۷ با استان معین، با حضور شهردار منطقه، مدیرکل ستاد بحران استان تهران و برخی از مدیران شهری و منطقه‌ای برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، جلسه هماهنگی ستاد مدیریت بحران منطقه۱۷ با استان معین خود (استان کرمانشاه) با حضور رضا شنگی شهردار منطقه ۱۷، منصور درجاتی مدیر کل ستاد بحران استان تهران، مهدی نیکبخت رییس آموزش و پرورش منطقه ۱۷، مسئولان کلانتری ۱۶۱ ابوذر، سرهنگ علیرضا تیموری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حبیب بن مظاهر، حسن سیفی، مدیر منطقه۴ عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، مدیران آب و فاضلاب منطقه ۵ و ۶ و برخی دیگر از مسئولان شهری و منطقه ای به دلیل شیوع گسترده بیماری کرونا، به صورت مجازی با مسئولان ستاد بحران استان کرمانشاه در سالن کنفرانس شهرداری منطقه ۱۷ برگزار شد.

در این مراسم شنگی شهردار دارالشهدای تهران، گفت: از اینکه استان کرمانشاه به عنوان استان معین منطقه ۱۷ انتخاب شده خوشحال هستیم. رهبر معظم انقلاب بیانات ارزشمندی درخصوص مردم کرمانشاه دارند و از مردم این خطه مردمی وفادار، مومن، مهمان نواز و پهلوان یاد کرده اند که از دیرباز به جوانمردی، سلحشوری و وفاداری شناخته شده و می درخشند.

او افزود: کرمانشاه در زمان جنگ تحمیلی، جزء اولین شهری بود که مورد حمله دشمنان قرار گرفت، همچنین عملیات مرصاد نیز در پایان جنگ تحمیلی، در این استان انجام شد که مردم این استان در برابر دشمنان مقاومت و جان فشانی کردند. از ویژگی های شهروندان دارالشهدای تهران جان فشانی های آنها در دوران دفاع مقدس است.

ابراز خرسندی شهردار دارالشهدا از انتخاب کرمانشاه به عنوان استان معین منطقه

شنگی با بیان اینکه باعث افتخار است که استان کرمانشاه به عنوان استان معین منطقه ۱۷ انتخاب شده، گفت: در مواقع بروز بحران دسترسی استان کرمانشاه از سمت غرب استان تهران است که با طی مسافت کوتاه می توانند به بافت منطقه برسند. به نظر بنده، بوستان ولایت به دلیل همجواری با منطقه ۱۷ مکان مناسبی برای استقرار عوامل ستاد بحران  استان کرمانشاه در مواقع بحران  است تا بتوانند خدمات خوبی ارائه دهند.

شهردار دارالشهدا تصریح کرد: در مواقع بحران، مدیریت زمان و ارائه خدمات در ابتدای بحران، برای ما حائز اهمیت است که این مهم، نیازمند شناسایی خوب و تعامل قوی با عوامل ستاد بحران است.نکته دیگر درخصوص نهادهای امنیتی منطقه است که در زمان وقوع بحران دستگاه های مربوطه باید در محل حادثه حضور داشته باشند.

او با اشاره به مباحث بازتوانی روانی و اجتماعی در زمان وقوع بحران، اظهار کرد: در این زمینه باید دیدگاه های لازم ارائه شود تا در ستاد بحران منطقه اقدامات لازم انجام شود. با توجه به مدت زمانی که در حال خدمت در منطقه هستیم، در حال بروزرسانی و افزایش ظرفیت،امکانات و پشتیبانی در مواقع بحران هستیم.

در ادامه مراسم منصور درجاتی مدیرکل ستاد بحران استان تهران با اشاره به جمعیت منطقه ۱۷ گفت: جمعیت این منطقه کمتر از مناطق دیگر است،اما چینش جمعیت سنگین است. بنابراین، ارگان های مختلف منطقه مثل برق،آب،آتش نشانی و غیره باید نقاط کنترلی و حادثه خیز را بیشتر از قبل شناسایی کنند و به ستاد بحران اطلاع دهند.

او با اشاره به مسئولان استان معین منطقه ۱۷ تصریح کرد: لازم است که ستاد بحران استان کرمانشاه در زمان بحران، هر آنچه امکانات اجازه می دهد،با خود به منطقه ۱۷ بیاورند. انتخاب استان های معین ماحصل ۸ سال تحقیق در خصوص بحران های انسان ساز و طبیعی در پایتخت بوده و برای اینکه منطقه ۱۷ با استان معین خود،تبادل اطلاعات و توانمندی داشته باشد،با رعایت پروتکل های بهداشتی نیازمند بازدیدهای میدانی هستند.

درجاتی با اشاره به ویژگی های شهردار منطقه ۱۷، گفت: خوشحال هستم که با شهرداری جوان، متعهد و توانمند در این منطقه مواجه هستم. تنها کمک شایسته در بحران ها،همدلی است و امداد و نجات در مواقع بحران،قاسم سلیمانی ها را می طلبد.

در ادامه مراسم سرهنگ تیموری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حبیب بن مظاهر گفت: سپاه استان تهران طی سال های ۹۶ و ۹۷ درخصوص مدیریت بحران، جلسات آموزشی مختلفی در سطح سپاه استان تهران برگزار کرد که به دلیل بیماری کرونا این جلسات برگزار نشد. لذا نیاز است سلسله جلسات آموزشی برگزار شود تا از تجربیات بحران های گذشته همچون زلرله بم و کرمانشاه استفاده شود.

در این مراسم مدیران گاز، آتش نشانی و آب و فاضلاب منطقه نیز به تشریح امکانات و مسائل مربوط به حوزه کاری خود پرداختند که مورد توجه مدیر کل ستاد بحران استان تهران و شهردار منطقه ۱۷ قرار گرفت.

انتهای پیام/

۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
کد خبر: 17675

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =