فرمانداران استان تهران را بشناسیم

با گذشت حدود چهار ماه از حضور محسن منصوری در منصب استاندار تهران، اکنون ترکیب فرمانداران این استان به عنوان مجریان سیاست های دولت و مسئول برقراری نظم و امنیت در گستره شهرستان ها مشخص شده است.

به گزارش شهر، بر اساس قانون فرمانداران در قلمرو ماموریت خویش به عنوان نماینده عالی دولت، مسئولیت اجرای سیاست‌های عمومی کشور در ارتباط با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف حاکمیتی هستند و همچنین در حوزه امنیت عمومی منطقه نیز نیروی انتظامی تحت نظارت فرمانداران عمل می کنند.

بر اساس قانون وظایف و مسئولیت‌های استانداران و فرمانداران، استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در برابر رئیس جمهور و هیات وزیران مسئول بوده و به عنوان نماینده وزیر کشور مسئولیت اجرای وظایف و اختیارات آن وزارت را در استان عهده دار خواهد بود و در مقابل وزیر کشور پاسخگوست و به همین ترتیب فرماندار نیز مسئولیت‌های مذکور را در مقابل هیات دولت عهده دار است و مسئول برقراری و حفظ نظم و امنیت شهرستان به شمار می‌رود.

از آنجا که دستگاه‌های اجرایی و امنیتی در هر شهرستان ملزم هستند تحت نظارت فرماندار فعالیت کنند، تعیین فرماندار برای هر شهرستان اهمیت فراوانی دارد و به فعالیت‌های اجرایی و تامینی در آن منطقه انتظام می‌بخشد.

تعیین فرمانداران استان تهران با داشتن ۱۶ شهرستان و جمعیت قابل توجه ساکن در این شهرستان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و بر این اساس پس از انتصاب استاندار جدید در ۱۸ مهر ماه امسال کار انتخاب فرمانداران نیز کلید خورد.

بر اساس جدیدترین اظهار نظر استاندار تهران در دی ماه امسال، تاکنون ۱۰ فرماندار استان تهران منصوب و یک فرماندار تثبیت شده است، سه فرماندار دیگر هم برای طی مراحل اداری و اجرایی به وزارت کشور معرفی شده اند و درباره فرمانداران باقیمانده هنوز تصمیم گیری نشده است.

نگاهی به ترکیب فرمانداران استان تهران در دولت سیزدهم بیانگر آن است که تلاش شده تا جوانگرایی در کنار تخصص یکی از مولفه‌های انتخاب فرمانداران باشد.

استاندار تهران در این باره گفته است: در خصوص تمامی انتصابات یک ارزیابی دقیق و کارشناسی شکل گرفته است و کمیته ای به عنوان کمیته ارزیابی فعالیت کرده و با افراد مصاحبه علمی و مسئولیتی کرده اند و سعی شده تا به بهترین گزینه ها برسیم.

منصوری تاکید کرد: یکی از شاخص های مد نظر ما، جوانگرایی و جوانسازی بدنه مدیریتی بود که امروز می‌توان با افتخار اعلام کرد که میانگین سن مدیران جدید منصوب در مجموعه استانداری تهران و فرمانداری‌های تابعه، حداقل ۱۰ سال جوانتر از مدیران سابق شده است و این فرصتی جهت ایجاد یک سرمایه مدیریتی برای کشور محسوب می شود.

اسامی فرمانداران شهرستان های تهران و تخصص آنها به شرح زیر است:

فرمانداران استان تهران در دولت سیزدهم
نام شهرستان فرماندار
 اسلامشهر حسین حبیبی
بهارستان عبدالله نوحی
پاکدشت مهدی یوسفی جمارانی
پردیس ظفر پور ابراهیم لاطران
پیشوا  ابراهیم تاجیک نوری
دماوند رضا طاهرخانی
رباط کریم امید احمدی
تهران عیسی فرهادی
ری حسین توکلی کجانی
شمیرانات سید مهدی ساداتی
شهریار نوراله طاهری
شهرقدس وحید گلی کانی
قرچک بهمن خطیبی
فیروزکوه ابوالقاسم مهری
ملارد جابر کریمی
ورامین  مجید درویشی

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
کد خبر: 17707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =