شناسایی۱۶۰ معتاد متجاهر طی گشت‌زنی در نقاط پرآسیب منطقه ۱۹

طرح جمع‌آوری معتادین متجاهر در نقاط پرآسیب و بی‌دفاع شهری منطقه ۱۹ با شناسایی و جذب ۱۶۰ نفر از این افراد اجرا شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، مهدی هدایت شهردار منطقه با اشاره به اجرای این طرح در راستای ساماندهی و توانمندسازی معتادین متجاهر گفت:  این طرح در سه مرحله طی بهمن ماه از طریق گشت زنی در نقاط پرآسیب و محل تجمع این افراد انجام و ۱۶۰ نفر از معتادین متجاهر مستقر در سطح محلات با مشارکت کلانتری و پلیس مبارزه با مواد مخدر شناسایی، جذب و به مرکز غربالگری منتقل شدند تا پس از انجام آزمایشات لازم با اخذ حکم قضایی به کمپ های ترک اعتیاد ارجاع شوند.
شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به استمرار این طرح در مراحل بعدی بیان کرد: در صورت اختصاص ظرفیت مجدد توسط پلیس مواد مخدر، مرحله بعدی این طرح روزهای آتی اجرا می شود.
هدایت در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه خدمات حمایتی به معتادین اشاره کرد و افزود: بخشی از این خدمات از طریق کانکس های کاهش آسیب های اجتماعی مستقر در محدوده ناحیه ۳ در قالب مددکاری و مشاوره، خدمات بهداشتی و ایجاد امکانات استحمام و سرویس بهداشتی، انجام آزمایشات HIV، توزیع غذا و … انجام می شود.
او بیان کرد: همچنین مددسرای مهر منطقه که به دلیل آمار بالای مراجعان افزایش ظرفیت داشته است، با امکان پذیرش حدود ۱۷۰ نفر در هر شب امکانات مختلفی را همچون مددکاری، پزشکی، مشاوره، حمام، آرایشگاه، لباس و غذای گرم برای بهره مندی افراد بی خانمان فراهم کرده است.
او خاطرنشان کرد: به منظور ترغیب معتادان به ترک اعتیاد و بازگشت به جامعه، افراد داوطلب برای استفاده رایگان از خدمات ترک اعتیاد به کمپ ها معرفی می شوند.

انتهای پیام

۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 17723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =