در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید مدل‌های جذب منابع و مدیریت آن با تعمق بررسی شود

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: درحوزه آسیب‌های اجتماعی لازم است تا مدل‌ها و سیاست‌های جذب منابع و اداره آن را بدانیم و روی این مدل‌ها با تعمق بیشتر کار کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی مسکنی در اولین رویداد ایده‌پردازی و شبکه‌سازی ساماندهی معتادان متجاهر شهر تهران- چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰- گفت: از پیش از سال ۹۲، کار جهادی و محرومیت‌زدایی می‌کردیم تا اینکه در یک مراسم افطاری خدمت حضرت آقا بودیم که فرموده بودند، « بعضی شبها از نگرانی اینکه کسی سر گرسنه بر زمین بگذارد و زنی به خاطر نانی عفت خود را از دست دهد، خواب بر چشمان من نمی‌آید»؛  بعد از آن چند نفر از مسئولین از ما خواستند که در همین تهران این موضوعات مورد اشاره رهبری معظم انقلاب را پیگیری کنیم و به این جمع بندی رسیدیم که با کمک شهرداری و امکانات شهرداری این کارها را انجام دهیم.

وی افزود: در سال ۹۲ در هرندی هم وضعیت معتادان متجاهر و بزرگی این مسأله را دیدیم و هم ظرفیت بزرگ شهرداری و افرادی که می‌خواستند مشکل را حل کنند؛ سازمان رفاه در آن زمان مدل بهاران را طراحی کرده بود، مدل بهاران مشکلاتی داشت که اولین آن این بود که بیزینس مدل این طرح پیش‌بینی نشده بود.

مسکنی ادامه داد: در شهرداری آزاد کردن ملک کار سختی بود اما ۴۴ ملک (دو ملک در هر منطقه)  آزاد شد که باید تجهیز می‌شد و پس از آن به گروه‌هایی واگذار می شد تا این مراکز را اداره کنند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان تاکید کرد: دو اتفاق باید در موضوع آسیب‌های اجتماعی انجام شود؛ نخست اینکه نهاد دولتی و قانونی باید بداند این کار تجاری نیست بلکه توسعه‌ای است و باید کمک کند و دوم اینکه باید مدل‌ها و سیاست‌های جذب منابع و اداره آن را بدانیم و روی این مدل‌ها با تعمق بیشتر کار کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

انتهای پیام/

۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
کد خبر: 17809

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =