تخصیص ۲۵درصد از سهم کل تبصره‌های بودجه ۱۴۰۱ به حمل‌ و نقل عمومی

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به تخصیص بالغ بر ۳۵درصدی سهم حمل‌ونقل در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران گفت: مجموع سهم تخصیص تبصره‌ها به حمل‌ونقل عمومی نیز به حدود ۲۵ درصد از مجموع کل تبصره‌های بودجه ۱۴۰۱ می‌رسد.

پرویز سروری در گفت‌وگو با شهر، با بیان اینکه شورای اسلامی شهر تهران برای بررسی بودجه ۱۴۰۱ شهرداری بر چند نکته تأکید داشت، بیان کرد: نخستین مورد، پیوست عدالت است؛ مدیریت شهری این‌بار وارونه عمل کرده یعنی بیشترین منابع بودجه را به مناطق جنوب شهر و کم برخوردارتر تخصیص داده است؛ پیش‌بینی می‌شود که در زمستان سال آینده، مناطق جنوبی شهر تهران برخوردار از نشاط و سازندگی شوند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه مهم‌ترین نکته مورد تأکید شورا، حمل‌ونقل عمومی است، گفت: این ناوگان از مشکلات و چالش‌های متعددی برخوردار است که بر همین مبنا بالغ بر ۳۵ درصد از بودجه ۵۰ هزار میلیارد تومانی به حمل‌ونقل تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه در تبصره‌ها هم بیشترین منابع تخصیصی به حمل‌ونقل به قطعات و تجیهزات مترو اختصاص داده شده است، عنوان کرد: همین اتفاق باعث ایجاد امکان خوبی شده تا مشکلات مرتفع شوند و شاهد تحرک جدی در حوزه حمل‌ونقل ریلی، اتوبوس، تاکسی و سایر مدهای حمل‌ونقلی باشیم.

سروری در ادامه اضافه کرد: نظر و نگاه شورای اسلامی شهر تهران به شهرداری تهران نسبت به لایحه بودجه ۱۴۰۱ بسیار نزدیک بود؛ تأکید شورا تنها در حوزه حمل‌ونقل بود که نسبت به حوزه‌های دیگر بیشتر به آن توجه شود، بر همین اساس بیشترین سهم بودجه در تمامی حوزه‌ها به حوزه حمل‌ونقل تخصیص یافته است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مجموع سهم تخصیص تبصره‌ها به حمل‌ونقل هم به حدود ۲۵ درصد از مجموع کل تبصره‌های بودجه ۱۴۰۱ می‌رسد، گفت: شورای اسلامی شهر تهران نگاه بسیار وسیعی به حمل‌ونقل دارد؛ با جرات می‌توان اعلام کرد که شورا بیشترین تخصیص را در حوزه حمل‌ونقل داشت.

وی با اعلام اینکه شورا در بودجه حوزه عمرانی هم به همین ترتیب عمل کرده، افزود: بر اساس اولویت‌بندی‌ها، تلاش بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام با درصد پیشرفت فیزیکی بالا است تا با سرعت بیشتری در دسترس شهروندان قرار گیرند؛ برای مثال پروژه‌ای که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، باید با سرعت تکمیل شود تا علاوه بر منتفع شدن هرچه سریع‌تر مردم، پروژه ارزان‌تر تمام شود.

سروری ضمن تأکید بر اولویت دیگر شورا بر پروژه‌هایی که سریع‌تر تکمیل می‌شوند، توضیح داد: حدود ۹۰ پروژه کوچک مقیاس در بودجه قرار گرفته است؛ این پروژه‌ها می‌‎توانند تأثیر بسزایی در بازگشایی معابر و کاهش ترافیک و آلودگی هوا داشته باشند؛ همچنین به کلان پروژه‌هایی نظیر امتداد بزرگراه یادگار امام(ره)، بزرگراه شهید شوشتری، شهید بروجردی و ... توجه شده است.

انتهای پیام/

۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 17852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =