ضرورت استفاده از فضای مجازی و هنر عکاسی برای تبدیل تهران به مقصد گردشگری

رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران با بیان اینکه امروز تهران مقصد گردشگران نیست، بر لزوم استفاده از هنر عکاسی در معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری تهران برای تبدیل پایتخت به مقصد گردشگران تاکید کرد.

به گزارش شهر،  سید احمد علوی، عضو شورای شهر تهران در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گروهی عکس «رنگ، نور، حرکت» با اشاره به نقش هنر عکاسی در شناساندن جاذبه‌های گردشگری به مردم گفت: هنر زبان مشترک تمام فرهنگ‌ها و ملت‌هاست و هنر عکاسی نیز از بهترین این هنرها در معرفی جاذبه‌های گردشگری، طبیعی و تاریخی به شمار می‌رود.

وی افزود: هنر عکاس این است که بدون به زبان آوردن حتی کلمه‌ای، دنیایی از مفهوم را در قالب یک عکس به مخاطب عرضه می‌کند و این دقیقا همان چیزی است که در معرفی جاذبه‌های گردشگری به آن نیازمندیم.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران ادامه داد: ما هرچقدر هم در سخنرانی‌ها و مکالمات خود از جاذبه های گردشگری بگوییم، ذره‌ای از تاثیری که عکس و تصویر بر مخاطب می‌گذارد را نخواهد داشت بنابراین لازم است که در راستای معرفی جاذبه‌های گردشگری، این هنرمندان ما را همراهی کنند و بتوانیم از ظرفیت این عزیزان بهره ببریم.

علوی تاکید کرد: به همین علت می‌گویم که باید برای تبدیل تهران به مقصد گردشگری از هنر عکس و فضای مجازی بهره ببریم. امروز ظرفیت نمایشگاه عکس و عکاسی از یک گالری و نمایشگاه فیزیکی فراتر رفته است و با گسترش شبکه‌های اجتماعی، یک عکس می‌تواند به‌سرعت در اقصی نقاط دنیا دیده شود و از آنجایی‌که برای انتقال مفهوم به دلیل همان زبان مشترک نیازی به ترجمه ندارد، در لحظه مفهوم را به تمام مخاطبان عرضه کند.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر تهران، وی با بیان اینکه با تبدیل تهران به مقصد گردشگران، شاهد بروز اقتصاد پایدار گردشگری در شهر خواهیم بود، گفت: اکنون ظرفیت‌های گردشگری، هنری و تاریخی زیادی در تهران وجود دارد اما چقدر از این ظرفیت‌ها در دسترس است؟ ما خودمان نیز به دلایل مختلف از جمله داشتن مدیریت‌های مختلف در شهرداری نمی‌توانیم بگوییم چقدر در دسترس هستند.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری ابراز امیدواری کرد تا این مشکل با اجرای مصوبه ایجاد سازمان گردشگری حل شود.

انتهای پیام/

۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
کد خبر: 17974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =