پیکر یکی از شهدای کانال کمیل پس از ۳۹ سال در منطقه ۱۷ تشییع می‌شود

پیکر پاک و مطهر شهید "حسین فغانی" از شهدای کانال کمیل و حنظله پس از ۳۹ سال چشم انتظاری به آغوش گرم خانواده بازگشت.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷،پیکر پاک و مطهر شهید والامقام"حسین فغانی"پس از ۳۹ سال چشم انتظاری، به آغوش گرم خانواده بازگشت.

شهید فغانی متولد ۲ بهمن ماه سال ۱۳۴۲ در تهران بود که در ۱۹ بهمن ماه ۱۳۶۱ در منطقه عملیاتی فکه عملیات والفجر مقدماتی به فیض شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش این سال ها مهمان کانال کمیل و حنظله بود. پیکر مطهر شهید چندی پیش در عملیات تفحص کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح پیدا و از طریق آزمایش DNAشناسایی شد.

خانواده این شهید گرانقدر در روز میلاد امیرالمومنین(ع) برای نخستین بار در معراج شهدا با پیکر فرزند دلیرشان دیدار کردند.

مراسم وداع با پیکر شهید فغانی در روز چهارشنبه ۲۷ بهمن ماه ساعت ۱۰ صبح در حرم مطهر امام رضا(ع)برگزار می شود. همچنین مراسم وداع دیگری در ساعت ۱۸ همان روز در مسجد باب الحوائج واقع در خیابان قزوین،دو راهی قپان مسجد باب الحوائج برگزار می شود.

مردم شهیدپرور و انقلابی دارالشهدای تهران نیز در ساعت ۲۰ چهارشنبه از میدان ابوذر تا مسجد ابوذر با این شهید والامقام بیعت می کنند.

پیکر پاک و مطهر شهید فغانی همزمان با سالروز شهادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) در روز پنج شنبه ۲۸ بهمن ماه ساعت ۹ صبح، از دو راهی قپان تا آستان مقدس امام زاده حسن(ع) بر روی دستان مردم شهیدپرور تشییع و سپس به بهشت زهرا(س)منتقل و در قطعه ۲۶ در جوار همرزمان شهید خود به خاک سپرده می شود.

لازم به ذکر است مراسم گرامیداشت این شهید عزیز، روز جمعه ۲۹ بهمن ماه ساعت ۱۶ در خیمه گاه شهدا واقع در حرم مطهر شهدای گمنام ابوذر برگزار می شود.

انتهای پیام/

۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
کد خبر: 18014

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =