نوسازی بافت فرسوده بدون افزایش طبقات و با تاکید بر کیفیت بخشی بر زندگی

رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران گفت: برای رونق بخشی به ساخت‌وساز به جای افزایش طبقات می‌توانیم راهکارهای جایگزین داشته باشیم.به طوری که با مشارکت بخش خصوصی و استفاده از سرمایه‌گذاران خارج از شهرداری برای نوسازی با کیفیت بافت فرسوده اقدام کنیم.

مهدی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر در خصوص احیای بافت فرسوده اظهار کرد: در نوسازی بافت فرسوده کیفیت‌بخشی اولویت ما است و از مواردی که مانع کیفیت زندگی شود پرهیز و به سمت هر آن چیزی که به کیفیت زندگی کمک کند، حرکت خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: برای رونق‌بخشی به ساخت‌وساز به جای افزایش طبقات می‌توانیم راهکارهای جایگزین داشته باشیم و با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران خارج از شهرداری برای نوسازی بافت با کیفیت اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: با معاونت شهرسازی شهرداری جلساتی در این خصوص داشته و ایده‌ها و نقطه نظرات شورا را مطرح کرده ایم و منتظر اقدام شهرداری در این زمینه هستیم.

عباسی با بیان اینکه راهکار احیای بافت فرسوده الزاما اضافه کردن طبقه نیست، عنوان کرد: ممکن است یک سرمایه‌گذار چندین پلاک را با هم تجمیع و گذرهای اختصاصی را به پلاک مدنظر خود اضافه کند، در آن صورت سرانه‌ها و پارکینگ‌ها تامین و گذرها و معابر از عرض کافی برخوردار می‌شود؛ اینگونه شما یک پروژه مطلوب دارید که می‌توانید طبقه به آن اختصاص دهید.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران افزود: این کار سیاست‌گذاری عمومی می‌خواهد و شهرداری تهران می‌تواند به صورت بلوکی برنامه‌ریزی کرده و در آن پهنه‌ای که می‌خواهد اقدام کند سرمایه‌گذار بیاورد و هدف‌گذاری کند که به عنوان مثال یک عرصه چند هزار متری را به چه صورت می‌خواهد نوسازی کند و چند واحد بسازد؟ افراد ذی نفع در آن مکان را چه طور می‌خواهد خارج کند؟ آیا می‌خواهد به آن‌ها آپارتمان بدهد که از آنجا بروند و یا برای کسانی که می‌خواهند در آن پروژه باشند در یک توافق منطقی فرصت را برای حضور مجدد آن‌ها در منازل محلات قدیمی خودشان فراهم آورد؛ این یک سیاست‌گذاری است و ما منتظر پیشنهادات شهرداری هستیم.

وی تاکید کرد: قطعا اولویت شورا در نوسازی بافت فرسوده کیفیت‌بخشی به محلات و تامین سرانه‌ها است.

انتهای پیام/

۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶
کد خبر: 18027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =